مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هشدار داد:

خطر ریزش بهمن در ارتفاعات شمال پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار خطر ریزش بهمن در ارتفاعات شمالی پایتخت خبر داد.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر جمعه از صدور هشدار نارنجی با فعال شدن دو سامانه بارشی و وزش باد شدید توسط هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: طبق این هشدار از فردا شنبه هفتم بهمن ماه تا پیش از ظهر روز دوشنبه نهم بهمن ماه شاهد فعالیت این دو سامانه خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی طی شنبه و یکشنبه، هفتم و هشتم بهمن ماه در مناطق شمال و شمال غربی به ویژه ارتفاعات استان تهران، بارش برف و کولاک و وقوع مه مورد انتظار است، گفت: توصیه مدیریت بحران به کوهنوردان این است که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن سامانه بارشی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد، افزود: مردم از توقف در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و با توجه به اینکه احتمال خطر ریزش سنگ و سقوط بهمن در ارتفاعات وجود دارد از همه کسانی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت، از سفر به این مناطق خودداری کنند و در صورت ضرورت به حضور در این مسیر‌ها حتماً مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر آمادگی صد در صدی عوامل و اعضای ستاد مدیریت بحران عنوان کرد: موکدا بر ضرورت لایروبی مسیل‌ها و آب رو‌ها تاکید می‌شود و از همه عوامل مربوطه می‌خواهیم تجهیزات لازم برای برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر را فراهم و آماده خدمت رسانی به مردم باشند.

یزدی مهر بیان کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی هشتم و نهم بهمن ماه، فعالیت سامانه دوم، مبنی بر وزش باد شدید در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات استان تهران مورد انتظار است که در این راستا استحکام سازه‌های موقت و سست، اطمینان از استحکام بنر‌های تبلیغاتی و عدم حضور در ارتفاعات و عدم پرواز گلایدر‌ها و هواپیمای سبک در مناطق مذکور مورد تاکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار