تنافض‌گویی کاخ سفید و پنتاگون درباره اعزام نیرو به یمن

درحالیکه کاخ سفید اعلام می‌کند تعدادی از نظامیان آمریکا به یمن رفته‌اند، پنتاگون ادعا می‌کند هیچ نظامی آمریکایی در یمن نیست.

روزنامه آمریکایی «اینترسپت» به تناقض آشکار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن اشاره کرد.

در حالی که کاخ سفید ماه گذشته در گزارش خود به کنگره درباره قانون اختیارات جنگی ادعا کرد که تعداد کمی از نظامیان آمریکایی در یمن برای انجام عملیات علیه القاعده و داعش در شبه جزیره عربستان مستقر هستند، سخنگوی پنتاگون گفت که او از وجود هیچ نیروی آمریکایی در یمن مطلع نیست.

این روزنامه همچنین گزارش داد که در بحبوحه حملات آمریکا به یمن، به نظر می‌رسد که پنتاگون نیرو‌هایی را در این کشور مستقر کرده است، واقعیتی که وزارت دفاع اخیراً از اعتراف آن خودداری کرده است.

 از سوی دیگر، صنعا تأیید می‌کند که تردد در دریای عرب، دریای سرخ و باب المندب برای همه کشتی‌ها به استثنای کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اشغالی حرکت می‌کنند تا پایان تجاوز به غزه تضمین شده است. این اهداف شامل کشتی‌های آمریکایی در نتیجه تجاوز آمریکا به یمن بود.

شبکه یمنی المسیره امروز شنبه گزارش داد که منطقه راس عیسی در استان حدیده (ایستگاه اصلی صادرات نفت) در غرب یمن هدف حمله آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قرار گرفت که ششمین حمله  هوایی به یمن بود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که فرماندهی مرکزی آمریکا، امروز اعلام کرد که یک کشتی حمل‌ونقل نفت مورد اصابت موشک یمنی قرار گرفت و خسارتی به بار آورد، در حالی که خدمه آن آسیبی ندیدند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز جمعه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور، نفتکط انگلیسی مارلین لواندا را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد که منجر به سوختن آن شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مگه یمن راهتون می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اینقدر رسانه های آمریکایی وساکنین کاخ سفید وپنتاگون ودوستانشان دروغ میگویند که اگریک دفعه هم مثل آدم صحبت بکنند کسی قبول نمیکند آمریکا مهد دروغ ولجاجت وجنایت میباشد اینرا دنیا دانسته اند
آخرین اخبار