اختصاص بیش از ۱.۸۵ میلیارد دلار برای نوسازی کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه تنش‌ها در دریای سرخ از نوسازی کشتی‌های نیروی دریایی خود خبر داد.

وزارت دفاع ایالات متحده در گزارشی فاش کرد که برای تعمیر و نوسازی کشتی‌های نیروی دریایی خود قرارداد‌هایی با شرکت‌های مختلف به ارزش ۱.۸۵ میلیارد دلار منعقد کرده است.

طبق گزارش منتشر شده در وب‌سایت پنتاگون، ۹۴۴ میلیون دلار به ۱۰ شرکتی که «تعمیر، نگهداری و نوسازی کشتی‌های نیروی دریایی غیرهسته‌ای» را انجام می‌دهند، پرداخت شد.

پنتاگون توضیح داد: ۹۱۳ میلیون دلار دیگر برای «برنامه ریزی پیشرفته و تهیه مواد و آماده سازی برای تکمیل سوخت گیری و تعمیرات اساسی ناو یو اس اس هری ترومن USS Harry S. Truman (CVN ۷۵) اختصاص داده شد.

گفته می‌شود این اقدام پنتاگون در راستای تقویت نیروی دریایی این کشور که در حال حاضر عمده فعالیت خود را در دریای سرخ و برای مقابله با حملات انصارالله یمن متمرکز کرده، صورت گرفته است.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، جنبش انصارالله یمن به عنوان تنها دولت عربی خاورمیانه در راستای دفاع از مردم مظلوم فلسطین اقدام به توقیف کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ کرده است. آمریکا و انگلیس به عنوان دو حامی تل آویو در نسل کشی فلسطینیان این موضوع را برنتابیده و اقدام به حمله نظامی به یمن کردند. با این حال، انصارالله یمن وعده داده است به تنگ کردن عرصه برای کشتی‌های صهیونیستی ادامه خواهد داد.

آمریکا و انگلیس با راه اندازی کمپین دریایی «نگهبان سعادت» در دریای سرخ و عدن به رویارویی با نیرو‌های انصارالله یمن رو آورده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
دوتا کشتی جنگی آمریکایی دیگر زده شود آمریکا بایدتِکَدیگری را پیشه کند به‌گدایی می افتد
آخرین اخبار