وزیر ورزش و جوانان:

۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های ورزشی کشور نیاز است

هاشمی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در کشور به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در خراسان رضوی هم ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان پس از افتتاح چند طرح ورزشی در شهرستان فریمان در جمع خبرنگاران گفت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های خوب ورزشی استان خراسان رضوی در حوزه ورزش قهرمانی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: طرح‌های نیمه تمامی هم در این منطقه وجود دارد که تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بتوانیم این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حوزه ورزش قهرمانی خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی دارد که در طرح آمایش سرزمینی تلاش می‌شود رشته‌هایی که ظرفیت مناسبی دارند مورد توجه قرار گیرند.

هاشمی افزود: مسئولان خراسان رضوی به دنبال این هستند که بر اساس ظرفیت‌ها و استعداد‌های هر منطقه نیاز‌ها را احصا کنند و براساس آن برنامه ریزی برای رفع نیاز‌ها و مشکلات مناطق صورت پذیرد.

وی با اشاره آماده‌سازی کامل طرح آمایش سرزمینی اظهار کرد: آمایش سرزمینی به معنای عدالت در ورزش است و به عنوان مثال زمانی که کشتی در فریمان یک رشته قهرمان پرور است باید تمام زیر ساخت‌های آن در این شهرستان فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص سالن ورزشی چند منظوره شهید سجودی فریمان افزود: این سالن ورزشی با هزینه‌ای افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد و امیدواریم ورزشکاران بتوانند از امکانات آن بهره ببرند.

هاشمی افزود: در سال‌های اخیر ورزش در خراسان رضوی دچار افت عجیبی شده است که باید با مشارکت بین دستگاهی، این استان به جایگاه واقعی خود برسد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در کشور به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در خراسان رضوی هم با ۲۸۲ طرح نیمه تمام ورزشی به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه منویات رهبری همواره سرلوحه وزارت ورزش و جوانان است ادامه داد: شورای عالی ورزش طی روز‌های گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد و مصوبات بسیار خوبی برای پیشرفت ورزش کشور داشت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امروزه ورزش مورد توجه همه جوانان کشور است و همه دستگاه‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

هاشمی افزود:مجلس اعتبارات بسیار خوبی را برای ورزش در سال ۱۴۰۳ مصوب کرده است و این اعتبارات تا حدود بسیاری کمک کننده خواهد بود.

وی با بیان این که ۹ وزارتخانه درگیر امر ورزش هستند ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای عالی ورزش ما می‌توانیم سیاست‌های خود را به سایر وزارتخانه‌ها دیکته کنیم.

وزیر ورزش امروز شنبه ضمن افتتاح چند طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر، در مراسم افتتاح بزرگترین زمین چمن مصنوعی روستا‌های استان خراسان رضوی در روستای "جیم آباد" بخش رضویه مشهد نیز حضور به هم رساند.

زمین چمن مصنوعی روستای جیم آباد به مساحت ۲ هزار و ۸۱۶ مترمربع با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد و دهیاری روستای جیم آباد با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار