پولادگر:

از مهمترین وظایف شهرداری ها ایجاد نشاط ورزشی است

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها بالا بردن نشاط ورزشی و تعصب ملی در جامعه است.

سیدمحمد پولادگر،معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه در همایش تقدیر از ورزشکاران برتر جام رمضان مشهد اظهار کرد: این تعصب ملی یک جا بوجود نمی‌آید بلکه در اندازه‌های کوچک مثل تعصب به خانواده، محله و شهر است.

وی افزود: تقویت تعصب محلی و شهر در نهایت منتج به تقویت تعصب ملی می‌شود.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دشمن تعصب ملی را هدف گرفته، تصریح کرد: سناریوی عجیبی از سوی دشمن برای جام‌جهانی فوتبال چیده شده بود که همه این سناریو با همکاری همه نهاد‌ها باطل شد.

پولادگر نسبت به افزایش نرخ چاقی در جامعه هشدار داد و گفت: سبک زندگی مردم قبلا به این شیوه نبود، پیاده روی بیشتر بود و زندگی و فعالیت عموی مردم با تحرک بیشتر همراه بود پس باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم با شادابی ورزش کنند.

محمدرضا قلندر، شهردار مشهد در این مراسم گفت: یکی از وظایف شهرداری مشهد این است که حال خوب و لب خندان را برای زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) به ارمغان بیاورد و این مهم با تن و بدن سالم شهروندان ایجاد می‌شود و این بدن سالم نیز با ورزش پرورش می‌یابد.

وی افزود: در ورزش پایه و در سنین نوجوانان و جوانان تکلیف ما بیشتر است، از طرفی خود را مکلف می‌دانیم برای سلامت عمومی شهروندان در بعد ورزش همگانی فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: اگر شورای اسلامی شهر مشهد به ما تکلیف کند، در حوزه ورزش قهرمانی نیز ورود می‌کنیم.

شهردار مشهد اظهار کرد: البته این حضور باید با ملاحطاتی همراه باشد که این حضور و تیم‌های حمایت شده به سرنوشت تیم‌های گذشته در سال‌های قبل گرفتار نشوند.

قلندر ادامه داد: در گذشته مشهد و خراسان تیم‌ها و حضور موفقی در ورزش داشت که مثلا در رشته کشتی چهره‌های خوبی مانند توکلی نیا‌ها و خادم‌ها داشتیم و در گدشته نه چندان دور تیم‌های فوتبال باشگاهی خوبی نیز داشتم، اما الان باید با ذره بین در تیم‌های ملی دنبال خراسانی و مشهدی بگردیم.

جشنواره ورزشی رمضان مشهد در ۱۶ رشته ورزشی با حضور ۴۹۰ تیم ورزشی و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ ورزشکار، ماه مبارک رمضان امسال برگزار شد و امروز در آیین اختتامیه از دست اندرکاران و ورزشکاران منتخب این جشنواره تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.