اختصاص ۳۵ درصد از نمرات منفی به تخلف عبور از محل ممنوع

سرهنگ کشیر گفت: ۳۵ درصد از رانندگانی که بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داده اند تخلف عبور از محل ممنوع را مرتکب شده اند. 

سرهنگ فیروز کشیر صبح امروز در برنامه زنده شهر امن گفت: در شهر تهران ۴ تخلف عبور از محل ممنوع، عدم رعایت حق تقدم، نقص فنی موثر و سایر تخلفات حادثه ساز، بیشترین میزان آمار تخلفات حادثه ساز در ۱۰ ماهه سال جاری را در شهر تهران دارا بوده اند. 

وی افزود: ۳۵ درصد از رانندگانی که بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داده اند تخلف عبور از محل ممنوع را مرتکب شده اند. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین عدم رعایت حق تقدم با ۱۸ درصد نیز در رتبه دوم قرار دارد که رانندگان می‌بایست قبل از رسیدن به تقاطع‌ها، فرعی‌ها به اصلی و محل عبور عابرین پیاده و میادین حتما حق تقدم عبور را رعایت نمایند. 

سرهنگ کشیر افزود: در وحله سوم نقص فنی موثر و یا نقص سامانه روشنایی در شهر نیز جزء مواردی است که ۱۱ درصد از رانندگان مرتکب آن شده اند. 

وی گفت: این تخلفات مواردی نیست که می‌توان به راحتی این درصد‌ها را به صفر برسانند. مثلا اگر راننده‌ای مشاهده می‌کند که نقص سیستم روشنایی مخصوصا در این فصل دارد با رفع آن می‌تواند این تخلف را انجام نداده و آنرا رفع نماید و دلیل ندارد به خاطر آن یک نمره منفی در گواهینامه ثبت گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار