تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان در ایستگاه پایانی قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله تجهیزات آب‌شیرین‌کن طرح تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان از مرزهای غربی کشور وارد شد.

علیرضا قاسمی   بیان کرد: طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از سه راهی دشتک که با برداشت آب از منابع آب زیرزمینی هامون هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب از ابتدای آذر ماه سال گذشته در دستور کار شرکت آب و فاضلاب به صورت مطالعه و اجرا همزمان آغاز شد هم اکنون با ورود اولین محموله از تجهیزات شیرین سازی آب در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص آب در منطقه از لحاظ کیفیت برای ارائه خدمات مطلوب به مردم سیستان و زاهدان، شیرین‌سازی با نصب دستگاههای آب شرین‌کن به طرح اضطراری اضافه که در این راستا بخش اعظمی از سازه‌های اجرایی طرح ساخت و نصب شد و در چند روز گذشته بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای شیرین سازی از مرزهای غربی کشور وارد و هم اکنون به کارگاه و کارخانه آب شیرین کن رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد، پیش بینی می‌شود سایر تجهیزات نیز به مرور حمل و برای نصب و راه‌اندازی در محل آب شیرین کن استقرار یابد.

وی اظهار کرد: این آب‌شیرین‌کن در سه فاز اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت نهایی آن ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد.

برچسب ها: آب شیرین ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار