تخصیص ۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سقایی به وسیله تانکر به روستا‌های فاقد شبکه آب این استان اختصاص یافت تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: آب مساله حیاتی است و بارندگی در سیستان و بلوچستان کم شده و مشکلات در این زمینه زیاد است و همه باید در مصرف بهینه آب کمک کنند، زیرا بیشتر هزینه‌هایی که الان انجام می‌شود در بخش آبرسانی است.

وی عنوان کرد: به منظور تامین منابع آب در سیستان و بلوچستان در دانشگاه یک کارگروه علمی تشکیل شده که منابع آبی را رصد می‌‍ کنند که از کدام منابع آبی در کجا‌ها استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از آب مورد نیاز استان از طریق انتقال آب از دریای عمان و بخشی هم از منابع آبی زیر زمینی که داریم تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از آب‌های زیر زمینی در سیستان و بلوچستان یک برنامه اصولی و دقیق می‌خواهد که بررسی شد تا کار‌ها به خوبی به پیش برود.

کرمی تصریح کرد: در بخش آبرسانی؛ بعضی از روستا‌های ما آب ندارند و روستایی که نه کشاورزی، نه دامداری و نه آب دارد در قالب یک روستا تعریف نمی‌شود بلکه یک روستا باید مولد باشد خیلی از روستا‌هایی که آبرسانی سیار می‌شود آب دارند، اما اعلام می‌شود که انتقال آب با تانکر برای مصارف شرب بوده که در این روستا باید دستگاه تصفیه آب نصب شود تا دیگر نیاز به آبرسانی با تانکر نداشته باشند.

وی اظهار کرد: دستور العمل کامل برای روستا‌هایی که در سیستان و بلوچستان فاقد شبکه آبرسانی هستند با همکاری آب منطقه‌ای و شرکت آبفا در نظر گرفته شود که آیا این روستا دارای منابع آبی است یا نه و اگر آب دارند با حفر چاه و نصب تصفیه کن این مشکل آنان برطرف شود.

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار