استاندار:

۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سقایی به وسیله تانکر به روستاهای بدون شبکه آب این استان اختصاص یافت تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

 محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با گرامیداشت یاد امام و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اظهارکرد: آب مساله حیاتی است و بارندگی در سیستان و بلوچستان کم شده و مشکلات در این زمینه زیاد است و همه باید در مصرف بهینه آب کمک کنند زیرا بیشتر هزینه هایی که الان انجام می شود در بخش آبرسانی است.

وی بیان کرد: به منظور تامین منابع آب در سیستان و بلوچستان در دانشگاه یک کارگروه علمی تشکیل شده که منابع آبی را رصد می‌‍کنند که از کدام منابع آبی در کجاها استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخشی از آب مورد نیاز استان از طریق انتقال آب از دریای عمان و بخشی هم از منابع آبی زیر زمینی که داریم تامین می‌شود افزود: استفاده از آبهای زیر زمینی در سیستان و بلوچستان یک برنامه اصولی و دقیق می خواهد که مورد بررسی قرار گیرد تا کارها به خوبی به پیش برود.

وی تصریح کرد: در بخش آبرسانی؛ بعضی از روستاهای ما آب ندارند و روستایی که نه کشاورزی، نه دامداری و نه آب دارد در قالب یک روستا تعریف نمی‌شود بلکه یک روستا باید مولد باشد خیلی از روستاهایی که آبرسانی سیار می‌شود آب دارند اما اعلام می‌شود که انتقال آب با تانکر برای مصارف شرب بوده که در این روستا باید دستگاه تصفیه آب نصب شود تا دیگر نیاز به آبرسانی با تانکر نداشته باشند.

کرمی بیان کرد: دستورالعمل کامل برای روستاهایی که در سیستان و بلوچستان فاقد شبکه آبرسانی هستند با همکاری آب منطقه‌ای و شرکت آبفا در نظر گرفته شود که آیا این روستا دارای منابع آبی هست یا نه و اگر آب دارند با حفر چاه و نصب تصفیه کن این مشکل آنان برطرف شود.

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در بخش گاز افزود: در خصوص مصرف گاز باید صرفه جویی شود و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار کمک کننده است که جلوی بسیاری از هدر رفت‌ها گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر مصرف بهینه برق گفت: در زمینه برق؛ برخی از دستگاه‌ها ژنراتور دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد اما گاهی مشاهده می شود برخی از دستگاه‌ها در هنگام شب لامپ‌های اداره را روشن نگه می‌دارند که این مساله باید مدیریت شود.

وی با اشاره به خشکسالی در سیستان و بلوچستان و عدم کشت افزود: مدیریت بحران استان برای جبران عدم کشت سه هزار میلیارد ریال به هیات دولت پیشنهاد داد که یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن مصوب شد و هم اکنون ۷۰۰ میلیارد ریال وجود دارد که اعلام شد این مبلغ به کشاورزانی که بابت خشکسالی نتوانستند زراعت کنند هر چه سریعتر پرداخت شود.

برچسب ها: استانداری ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار