وزیر نیرو از بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در سیستان و بلوچستان بازدید کرد

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفر به سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه از بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در خشکی در این استان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت راه‌اندازی این طرح بزرگ قرار گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید وزیر نیرو از بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در خشکی واقع در ایستگاه شماره ۲ خط انتقال آب زابل به زاهدان در سه راهی دشتک اظهارکرد: ظرفیت این آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

علیرضا قاسمی ادامه داد: طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از سه راهی دشتک با برداشت آب از منابع آب زیرزمینی هامون هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب از ابتدای آذر ماه سال گذشته در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته بود.

وی در مورد این طرح افزود: به دلیل شرایط خاص آب در منطقه از لحاظ کیفیت برای ارائه خدمات مطلوب به مردم سیستان و زاهدان شیرین سازی با نصب دستگاه‌های آب شرین کن به طرح اضطراری اضافه شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از جمله اجزای طرح به حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چادر منطقه حرمک با امکان برداشت آب به میزان ۴۵۰ لیتر بر ثانیه اشاره کرد و گفت: این طرح در مدار بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز ۴۳ حلقه چاه در منطقه هامون هیرمند، با امکان برداشت آب(خام) با امکان یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه یکی دیگر از اجزای این طرح است.

قاسمی از حفر و تجهیز ۱۵حلقه چاه در منطقه شیله با امکان برداشت آب به میزان ۴۵۰ لیتر بر ثانیه یاد کرد و ادامه داد: حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه در منطقه لواریاب با امکان برداشت آب به میزان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی به اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از قطر ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۵ کیلومتر از این طرح اجرا شده است.

برچسب ها: وزیر نیرو ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار