تامین بخش اعظم تجهیزات نفت، گاز و پزشکی در داخل کشور

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد: بخش اعظم تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز پالایشگاه ها، نیروگاه ها و پزشکی در داخل کشور تولید می شود.

سیدمحمد موسوی معاون صنایع ، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح بزرگترین مرکز صدور گواهینامه استاندارد و آزمایشگاه ضد مواد انفجاری، انرژی وتجهیزات صنعتی خاورمیانه در استان البرز افزود: امروز ۷۰ درصد تجهیزات نفت و گاز پالایشگاه عسلویه توسط ایرانیان ساخته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این تجهیزات در استان البرز تولید و در اختیار پالایشگاه ها وسایر صنایع قرار می گیرد؛ شیرآلات سنگین صنعت نفت وگاز کشور تولید داخل است؛ امروز نخبگان و دانشمندان ایرانی در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی جزو سرآمدان جهان هستند.

وی گفت : از سه میلیارد دلار بازار تجهیزات پزشکی کشور؛ یک و نیم میلیارد دلار آن محصولات ایرانی تشکیل می دهند؛ در حوزه الکترو موتورها، تجهیزات نیروگاهی و سایر بخش ها متخصصان و کارشناسان ایرانی متحمل زحمات فراوانی شده اند.

معاون وزارت صمت افزود: در حوزه های مختلف صنعتی گام های بلندی با کمک ۲ بخش صنعت و دانشگاه برداشته شده است؛ همکاری خوب بین وزارتخانه های صمت ، نیرو ، نفت ،بخش خصوصی و سازمان ملی استاندارد به تولید محصولات و تجهیزات ارزشمند انجامیده است.

نقش بخش خصوصی در پویایی اقتصادی کشور

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در این آیین با اشاره به اهمیت تولید کیفی در جهان گفت : امروز بخش خصوصی نقش موثری در پویایی تولید و اقتصاد کشور دارد.

پیام باقری افزود: بخش صنعت به نقشه جامع نیاز دارد تا بتواند در عرصه بین المللی ، خلق ثروت و ارزش افزوده در سطح جهان به خوبی نقش آفرینی کند.

وی راه اندازی آزمایشگاه های مرجع برای سنجش کیفیت کالاها را موثر دانست و گفت : امروز الزامات کیفی ، ایمنی و زیست محیطی حرف اول را در بازار های جهانی می زند که باید آنها را رعایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.