مشاهده توکای پشت بلوطی در قزوین

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست قزوین گفت: برای نخستین مرتبه سه قطعه توکای پشت بلوطی در استان مشاهده و تصویربرداری شد.

رامین رمضانی معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست قزوین گفت: یکی از علاقه‌مندان به پرنده نگری و عکاسی حیات وحش برای نخستین مرتبه موفق به مشاهده سه قطعه توکای پشت بلوطی با نام علمی Turdus pilaris در استان قزوین شد و با گرفتن چند عکس، حضور پرنده مزبور در زیستگاه‌های منطقه را به ثبت رساند.

وی با اشاره به اینکه مشاهده این گونه پرنده بیانگر تنوع زیستی استان را دارد، خاطرنشان کرد: این اولین مرتبه است که فردی موفق به عکس برداری و ثبت حضور تعداد پنج گونه پرنده نایاب دارکوب قهوه ای، سسک سردودی، توکای طوقی، صعوه ابرو سفید و توکای پشت بلوطی در زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین شده است.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان ضمن با اشاره به اینکه پرند‌های نادر اشاره شده در ایران زمستان گذران هستند، افزود: توکایان تیره‌ای از راسته گنجشک سانان هستند.

وی ادامه داد: این پرندگان آوازخوان هستند، جثه‌ای نسبتا درشت و دم مستطیل شکلی و نوک زرد رنگ دارند و همه چیزخوار محسوب می‌شوند.

رمضانی مکان این تصویر برداری را اراضی باغی و مزارع جنوب یکی از شهرستان‌های استان اعلام کرد، تصریح کرد: سامان غیاثوند، عکاس محیط زیست با خودرو و امکانات شخصی اقدام به عکس برداری از حیات وحش می‌کند و تصاویر خود را نیز در اختیار اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی قرار می‌دهد.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.