اعلام آمادگی ایتالیا برای کمک به توقف درگیری‌ها در غزه

وزیر خارجه ایتالیا با غم‌انگیز خواندن وضعیت غزه اعلام کرد این کشور آمادگی این را دارد تا کمک‌های بیشتری به کودکان غزه ارائه دهد.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا با تایید اینکه وضعیت غیرنظامیان در نوار غزه غم انگیز است، آمادگی کشورش را برای تلاش بیشتر در خصوص حمایت از نوار غزه و همچنین تلاش برای توقف درگیری‌ها ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی AKI، تاجانی گفت: وضعیت غیرنظامیان به اندازه وضعیت اسرا (صهیونیست‌ها) غم‌انگیز است. ایتالیا بیش از ۱۰۰ کودک را که از نوار غزه برای درمان وارد شده‌اند، پذیرفته است. رم آماده برای پذیرایی از کودکان بیشتر است. 

وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی ایتالیا ابراز امیدواری کرد که مردم بی‌گناه خارج از این جنگ باقی بمانند، زیرا آن‌ها هیچ ارتباطی با آنچه در حال وقوع است از نظر نظامی ندارند.

تاجانی گفت: ما در حال گفتگو با کشور‌های عربی و کشور‌های G۷ هستیم تا به توافقی بر سر توقف جنگ دست پیدا کنیم تا کمک‌ها به غیرنظامیان ارسال شود. ما از اسرائیل خواستیم قبل از حمله به رفح منتظر بماند و امیدواریم هر دو طرف به پیام‌هایی که مبتنی بر منطق است، گوش دهند.

پیش از این نیز وزیر خارجه ایتالیا در اظهاراتی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با تلفات بالای غیرنظامی در غزه مرتکب اشتباه شده است. او اقدامات این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی را نامتناسب خواند. در همین راستا روز گذشته منابع فلسطینی اعلام کردند تعداد شهدای فلسطینی به ۲۹ هزار و ۷۸۲ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به ۷۰ هزار و ۴۳ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار