آنروا خواستار افزایش فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی شد

آنروا با اشاره به اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم محاصره همه جانبه نوار غزه، خواستار افزایش فشار جهانی بر این رژیم به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، از رژیم صهیونیستی خواست اجازه دهد کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی این سازمان به شمال غزه برسند و گذرگاه‌های زمینی اضافی را برای تسهیل در ارسال کمک‌ها به این منطقه باز کند.

رئیس آنروا در پستی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از کشور‌های جهان خواست تا فشار‌ها را برای اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری که رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند تمام اقدام‌های لازم را برای اطمینان از رسیدن کمک‌های اساسی به فلسطینیان در نوار غزه انجام دهد، افزایش دهند.

لازارینی همچنین با تاکید بر فوریت انجام اقدام‌های جسورانه برای جلوگیری از بروز قحطی در غزه، از کشور‌ها خواست در تصمیمات خود در مورد تامین مالی آژانس تجدید نظر کنند و هشدار داد: وضعیت زندگی بیش از ۲ میلیون نفر در غزه رو به وخامت است و این منطقه در حال تبدیل شدن به مکانی است که ادامه زندگی در آن غیرممکن است.

به نوشته الجزیره، ۱۷۶ روز متوالی است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اروپا علیه غیرنظامیان در نوار غزه نسل‌کشی به راه انداخته است که منجر به شهادت بیش از ۳۲ هزار نفر و مجروح شدن بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر شده است و به گفته نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه آواره شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار