عملیات مرصاد؛ پایان داستان منافقین چگونه رقم خورد؟ + فیلم

مرصاد، نام عملیاتی است که نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران در اواخر جنگ ایران و عراق در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان که توسط سازمان مجاهدین خلق برنامه‌ریزی شده بود، اجرا کردند.

عصر ۳ مرداد تلگرافی محرمانه به تهران ارسال شد که خودرو‌های چرخ‌دار عراقی از مرز قصرشیرین وارد کشور شده‌اند و به سرعت در حال پیشروی هستند.

شب به مسئولان ارشد نظام خبر رسید دشمن شهر اسلام‌آباد غرب در ۶۶ کیلومتری کرمانشاه را تصرف کرده و در حال حرکت به سمت کرمانشاه است و اگر کاری نکنید دشمن فردا صبح بعد از فتح کرمانشاه به سمت تهران حرکت می‌کند.

شعار آنها «امروز مهران، فردا تهران» بود. آنها در نظر داشتند ۳۳ ساعته خود را به تهران برسانند.

فرماندهی نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق برعهدهٔ مسعود رجوی بود. پس از چند روز درگیری در پایان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند. تعداد زیادی در این نبرد کشته شدند. این نبرد آخرین درگیری در جنگ ایران و عراق به‌شمار می‌رود.

توضیحات بیشتر را در  ویدیو زیر ببینید.

منبع: خبرفوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
بنا به شهادت انانی که در ان سال در ان عملیات بودن صدام انان را رها کرد و صدام پشتیبانی توپخانه ای از سازمان نکرد و رجوی که امید به پشتیبانی صدام داشت از صدام یک دستی تاریخی خورد شاید صدام هم می خواست بدین وسیله از شر انان راحت شود