لهستان: فلسطینیان حق داشتن کشور مستقل خود را دارند

وزارت خارجه لهستان از حق فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل فلسطین حمایت کرد.

ادامه نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حال تحت تاثیر قرار دادن جهانیان است به طوری که اکنون حتی در اردوگاه غرب نیز صدای مخالفان این جنگ در حال بلند شدن است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه لهستان از آرمان کشور مستقل فلسطین استقبال کرد. 

بر این اساس، این وزارتخانه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: فلسطینی‌ها حق دارند که کشور مستقل خود را داشته باشند و اسرائیل نیز باید به سوء استفاده از قدرت پایان بخشد. 

در ادامه این پیام آمده است: ما حق دفاع از خود اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم، اما از دید ما سوء استفاده از قدرت و شهرک سازی‌های غیرقانونی مردود است. ما همچنین از حق فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کنیم. در شرایط جنگ فعلی غزه، هر دو طرف بازنده هستند. 

پیام انتقاد آمیز لهستان از اسرائیل پس از آن مطرح می‌شود که تل آویو اقدام به کشتن یکی از امدادگران لهستانی در غزه کرد. 

بلژیک جدیدترین کشور اروپایی است که از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین حمایت کرده است. پیش از این ۴ کشور اروپایی اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی از آمادگی خود برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خبر داده بودند. 

رژیم صهیونیستی اقدام کشور‌های اروپایی در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را محکوم کرده و آن را اشتباه بزرگی دانست. تل آویو می‌گوید اروپایی‌ها با این کار به حماس به دلیل حمله هفتم اکتبر پاداش می‌دهند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، لهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار