رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد:

هیچگونه آفت خارجی در تایباد مشاهده نشده است

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: تاکنون هیچگونه آفت خارجی در مزارع این شهرستان مرزی مشاهده نشده است.

مریم رضایی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان تایباد و قرارداشتن برخی از اراضی کشاورزی در نوار مرز، تاکنون هیچگونه آفت خارجی در مزارع این منطقه مشاهده نشده است.

وی افزود: کارشناسان واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی طبق روال معمول، مزارع و زمین‌های کشاورزی را از لحاظ وجود آفت‌های گوناگون پایش و بررسی می‌کنند.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: یکی از این آفات خارجی، کرم برگ خوار غلات است که مزارع گندم و جو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خوشبختانه هیچ اثری از آن در شهرستان پیدا نشده است.

رضایی بیان کرد: حفظ امنیت غذایی، یکی از مهمترین ماموریت‌های نهاد متولی بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان است و کارشناسان در کنار کشاورزان آمادگی دفع و مقابله با آفات گیاهی را دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تایباد ۴۳ هزار هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات کشاورزی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول باغی و ۲۵ نوع محصول زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار