مدیرکل ورزش و جوانان کرمان:

در رتبه بندی هیئت‌های ورزشی، مسائل اخلاقی و فرهنگی هم رصد شود

پاریزی گفت: باید در رتبه بندی هیئت‌های ورزشی علاوه بر مسائل امنیتی، بهداشتی، عملکردی و ...، مسائل اخلاقی و فرهنگی هم کاملا رصد شود.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در چهارمین جشنواره تکریم الگو‌های برتر عفاف و حجاب ورزش بانوان استان کرمان که به مناسبت دهه کرامت با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان، انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و روسای برخی از هیئت‌های ورزشی کرمان در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در مراسم، دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی داشت و ولادت حضرت امام رضا (ع) را نیز پیشاپیش تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، بتوانیم از فیوضات و برکات این دهه بهره‌مند شویم.

وی افزود: بحث تکریم الگو‌های برتر عفاف و حجاب در ورزش، نگاه عمیقی است که باید در مجموعه هیئت‌های ورزشی ما وجود داشته باشد و از روسای هیئت‌های ورزشی، نواب رئیس بانوان، مربیان و در مجموع کل عواملی که در ورزش استان تأثیرگذارند، انتظار داریم، به این بحث توجه کنند.

پاریزی با بیان اینکه امروز نگاه مدیریتی و کلان ورزش در کشور و استان توجه ویژه به بخش بانوان است، تصریح کرد: با توجه به اثرگذاری که بانوان در کسب مدال دارند و افتخارآفرینی‌هایی که با تلاش بانوان انجام می‌شود، سبب شده حتی شاهد تصویب قوانینی باشیم که روز به روز برای رعایت عدالت جنسیتی در ورزش صورت می‌گیرد و آخرین آن هم قانونی بود که فدراسیون فوتبال تصویب کرد، مبنی بر اینکه در سطح رقابت‌های لیگ برتر هر باشگاهی که در بخش آقایان تیم داری می‌کند، باید یک تیم هم در بخش بانوان داشته باشد.

وی بیان داشت: این توازن ممکن است، در برخی جا‌ها دچار نگاه سلیقه‌ای مدیران شود؛ اما در کرمان خوشبختانه از گذشته این نگاه توازن وجود داشته و تمام تلاشمان را کرده ایم که ۵۰ درصد جامعه هدف ما بانوان باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سعی شده چه در تیم‌های حرفه‌ای ما در رقابت‌های لیگ‌های برتر و چه در ساماندهی ورزشکارانی که قرار است این اتفاق برایشان بیفتد و حتی اماکن ورزشی که باید در اختیار بانوان باشد، این توازن رعایت شود؛ اگرچه هنوز به آن عدالت ۱۰۰ درصدی نرسیدیم، اما تلاشمان این است که این اتفاق بتواند کم کم به سمتی برود که ما بتوانیم همانطور که ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، امکان برای حضور در فعالیت‌های ورزشی شان را فراهم کنیم.

پاریزی افزود: متقابلاً هم انتظاراتی داریم؛ با توجه به دغدغه فرهنگی مسائل ورزش از شخص وزیر ورزش گرفته تا مدیران مجموعه وزارتخانه، فدراسیون‌های ورزشی، مدیران استانی و ... باید پاسخگوی برخی مسائل باشند که این‌ها باید دقت و رعایت شود و همه شما کمک کنید تا این اتفاق بتواند به شکل مثبت رقم بخورد.

وی تصریح کرد: ممکن است، بحث حجاب به عقیده عده‌ای در ظاهر برای ورزشکار محدودیت ایجاد کند، اما باید دانست این مسئله، فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند تا ورزشکار ما بتواند نقش پررنگ تری را در حضور بدون دغدغه در میادین ورزشی داشته باشد که اصلاً قابل قیاس نیست و همین فرصت‌ها باعث شده ما روز به روز کسب مدال‌ها و عناوین مان در حوزه ورزش بانوان بیشتر باشد و شاهد رشد هدفمند این مجموعه در ورزش استان باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مقوله حجاب و عفاف محدود به بانوان نمی‌شود و آقایان نیز باید بیشتر از بانوان به این مسئله دقت نظر داشته باشند و اینها اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما در حوزه مسئولیتی که داریم به این مسئله اعتقاد قلبی و دلی داشته باشیم و توجه کنیم اگر در جایگاهی که اثرگذار است، این اعتقاد به صورت قلبی وجود نداشته باشد، بدون شک شما تأثیرش را در آن حوزه به شکل منفی و ملموس خواهید دید.

پاریزی به دیدار جامعه ورزش کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: پارسال توفیق پیدا کردیم به اتفاق قهرمانان و مدال آوران ورزش استان و کشور خدمت مقام معظم رهبری برسیم و در این دیدار، ایشان حدود ۱۱ بار از مجموعه ورزش تشکر کردند که این برایم بسیار جالب بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این نشست از پرچمدار رقابت‌ها و همچنین بانویی که با حجاب کامل اسلامی برای گرفتن مدال روی سکو حاضر شده بود و بانویی که با فرزندش در این رقابت‌ها حضور یافته بود و نشان داده بود، خانواده و فرزند هیچ گاه مانعی برای پیشرفت ورزش نیستند، تشکر و قدردانی کرد.

پاریزی افزود: حضرت آقا از ورزشکارانی که در آن میدان و کشوری که مقام کسب کرده بودند و مدال خود را به کودکان غزه اهدا کرده بودند، نیز تشکر کردند.

وی ابراز امیدواری کرد، تأثیرگذاری الگو‌های برتر حجاب و عفاف با یک نگاه کارشناسی و یک برنامه ریزی هدفمند و با پایشی که در مربیان استان صورت می‌گیرد، از برگزاری دوره‌های تئوری مربیگری که در حوزه معاونت ورزش، در حوزه هیئت‌های ورزشی، در حوزه معاونت بانوان در حال انجام است باید این دقت انجام شود تا تک تک مربیانی که در باشگاه‌های ورزشی سطح شهر کرمان و سطح استان دارند فعالیت انجام می‌دهند بتواند یک اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

وی گفت: زیبنده ورزش استان نیست که گاهاً به دلیل نوع رفتار یک مربی که به هیچ عنوان مربی تراز اول ما در استان محسوب نمی‌شود، پاسخگویی داشته باشیم.

پاریزی افزود: نوع رفتار، برخورد و عملکرد برخی از این مربیان در بعضی باشگاه‌های ورزشی و اتفاق زشتی که در فضای مجازی رقم می‌زنند باعث می‌شود اعتبار و تقدس جایگاه ورزش تنزل پیدا کند؛ لذا خواهشی که دارم، هیئت‌های ورزشی نسبت به این مسئله دقت کافی و لازم را داشته باشید ما عهد اخوت با هیچ کس نبسته ایم، بدهکار هیچ کس نیستیم، پس اگر یک مربی نمی‌تواند اصول اخلاقی را رعایت کند به راحتی باید کنار گذاشته شود، و این اتفاق باید کمک کند شأن و جایگاه ورزش استان بتواند در حد نامش و در حد نام دیار شهید سلیمانی و نام پایتخت مقاومت جهان اسلام ارتقاء پیدا کند.

وی ورزش را یک عامل اثرگذار اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از نوجوانان حرف شنوی شان از مربی ورزش حتی نسبت به والدین بیشتر است؛ پس این مسئله باید به شکل مثبت رصد شود و همانطور که در رتبه بندی هیئت‌های ورزشی مسائل امنیتی، بهداشتی، عملکردی و ... ملاک عمل است باید این دقت نظر باشد که مسائل اخلاقی و فرهنگی آن‌ها هم کاملا رصد شود.

پاریزی تصریح کرد: باید کارگروهی در مجموعه معاونت ورزش و معاونت بانوان به شکل مشارکتی و 
کمک دستگاه‌هایی مانند هیئت اندیشه ورز و ... تشکیل شود که در سال جدید در کنار افتخاراتی که ورزشکارانمان کسب می‌کنند، یک فضای کاملاً فرهنگی و امن را برای خانواده‌ها فراهم کنیم تا بتوانند فرزندانشان را بدون دغدغه در باشگاه‌های ورزشی بگذارند و آن‌ها را برای میادین ورزشی رشد دهند.

در حاشیه این آیین از کتاب ورزش و فرهنگ ورزشی از منظر دین و علم نیز رونمایی شد.

در پایان نیز از:

نرگس درودگر مادر آقای جهانی (همسر شهید معصومعلی جهانی مقدم و مادر شهید محمدجواد جهانی مقدم)، زهرا مهرابیان مادر قهرمان مسلم مهرابیان (فوتبال معلولین)، زهرا رحیمی مادر قهرمان محمد امین رحیم زاده (فوتبال نابینایان)، سهیلا صنعتی مادر قهرمان پریماه امیری (تیراندازی)، محبوبه شهریارنیابی همسر قهرمان خلیل شهریارنسب (گلبال)، سجاد نظری همسر قهرمان بتول خلیل زاده (والیبال نشسته)

و معصومه ملایی (نابینایان)، بهاره هراتی (ناشنوایان)، مهر نگار احمدی (کاراته)، بشری ایزدی فر (تکواندو) به عنوان ورزشکار 

و حدیث ناظری مربی (کونگ فو)، ساره قاضی‌زاده داور (بسکتبال)، فاطیما نکونام ورزشکار فرهنگی فعال (والیبال)، لاله شهید زاده ورزشکار فرهنگی فعال (تیراندازی)، شیما نجفی ورزشکار فرهنگی فعال (تیراندازی)، فاطمه سادات هاشمی ورزشکار فرهنگی فعال (دفاع شخصی)، نازنین زهرا نقی‌زاده ورزشکار فرهنگی فعال (ژیمناستیک)، زینب پورعلی آبادی ورزشکار فرهنگی فعال (تکواندو)، مطهره فرهادی نژاد ورزشکار فرهنگی فعال (کاراته)، زهرا امیری ورزشکار فرهنگی فعال (کاراته)، زهرا سازمند ورزشکار فرهنگی فعال (کاراته) و ملیکا شاه حیدری ورزشکار فعال فرهنگی (دفاع شخصی) تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار