بر اساس آمار، پیشرفت فیزیکی منطقه دو آزادراه تهران-شمال حدود ۸۹.۵ درصد اعلام شده و تونل البرز شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  - هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت با همراهی، معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، خنجری بازرس کل امور راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و کارشناسان از بخش‌های مختلف منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال بازدید کردند. 

در جریان این بازدید میدانی، وضعیت پل‌ها، تونل‌ها و سایر زیرساخت‌های عمرانی این منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت. کارشناسان پروژه ضمن ارائه گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی و اقدامات اجرایی انجام شده، به تشریح برنامه‌های آتی جهت تسریع در روند بهره‌برداری پرداختند.

بازوند در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت راهبردی آزادراه تهران-شمال، بر ضرورت رعایت دقیق استاندارد‌های فنی، ارتقاء ایمنی مسیر و تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرد.

وی همچنین خواستار به‌کارگیری فناوری‌های نوین در عملیات اجرایی و نظارت مستمر بر کیفیت ساخت شد.

آزادراه تهران-شمال به عنوان یکی از محور‌های کلیدی ارتباطی کشور، نقش مؤثری در کاهش مدت زمان سفر میان تهران و شمال کشور ایفا می‌کند و تکمیل سریع‌تر بخش‌های باقی‌مانده این پروژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 آزادراه تهران-شمال به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی کشور، با هدف تسهیل تردد، کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی جاده‌ای، با سرعت در حال پیشرفت است.

در این بازدید بخش‌های مختلف این مسیر از جمله پل‌ها، تونل‌ها و سایر زیرساخت‌های عمرانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس گزارش ارائه شده در این بازدید، آزادراه تهران-شمال به چهار منطقه اجرایی تقسیم شده که تاکنون بخش عمده‌ای از منطقه یک و دو به بهره‌برداری رسیده است. منطقه دو، که محور اصلی این بازدید بود، با ویژگی‌هایی، چون عبور ۸۰ درصد مسیر از داخل تونل، احداث ۵۶ دستگاه تونل به طول مجموع ۳۹.۵ کیلومتر و ساخت ۲۱ پل بزرگ، یکی از پیچیده‌ترین قطعات اجرایی محسوب می‌شود.

بر اساس آمار، پیشرفت فیزیکی منطقه دو حدود ۸۹.۵ درصد اعلام شده و تونل البرز شرقی به بهره‌برداری رسیده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تکمیل باند دوم تونل‌های البرز شرقی و غربی تا سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۶ هدف‌گذاری شده است.

از مزایای منطقه دو می‌توان به کاهش ۶.۵ کیلومتری مسیر کرج-چالوس، کاهش زمان سفر تا ۳۰ دقیقه در ساعات اوج ترافیک، حذف گردنه‌های خطرناک کندوان و صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت اشاره کرد.

گفتنی است منطقه سه آزادراه تهران-شمال، به دلیل عبور از مناطق کوهستانی و محیط‌های حفاظت شده، با چالش‌های ویژه‌ای مواجه است و مطالعات فنی و زیست‌محیطی آن در حال انجام می‌باشد.

توسعه آزادراه تهران-شمال به عنوان پروژه‌ای ملی، نقشی کلیدی در بهبود شبکه حمل‌ونقل کشور، کاهش تصادفات و ارتقاء سطح ایمنی سفر‌های جاده‌ای ایفا می‌کند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۸:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴
پیشرفت فیزیکی مساوی با عوارضی جدید برای سرکیسه کردن خلق خدا ، به گمانم تا پایان ساخت این بزرگراه شاهد ایجاد ۸ نقطه جهت اخذ عوارض خواهیم بود اونم بزرگراهی با سرعت مجاز ۷۰ کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
فانی
۱۸:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
قرارگاه باید هر چه سریعتر از امور عمرانی کشور خارج شود و این امور به بخش خصوصی واگذار گردد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۷:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۴
هیچ اراده ای برای تکمیل پروژه تهران شمال در هیچ یک از مسئولین و مدیران ارشد نظام ملاحظه نمی گردد و صرفاً برای سرگرمی و فریب افکار عمومی هر چند هرزگاهی بازدید و دستوراتی فرمایش می فرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۴
علت عدم پیشرفت طرحهای جاده ای در کشور وجود مسئولین بدون تخصص ، بی انگیزه ، نا آشنا با شرح وظایف سازمانی خود و سوئ مدیریت است
آخرین اخبار