یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به افزایش تولید خودرو‌های اقتصادی درمورد این نوع خودرو‌ها توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو درمورد افزایش تولید خودرو‌های اقتصادی گفت: خودروی اقتصادی خودرویی است که تیراژش بالاست و در چارچوب استانداردها، حداقل آپشن‌ها را دارد. 

مثلاً تا چند سال پیش، خودروی L۹۰ یک خودروی اقتصادی عالی بود که هنوز هم از نظر تعمیر و نگهداری و ایمنی راضی‌کننده است ولی ممکن است صندلی آن بسیار راحت نباشد و این یک خودروی اقتصادی ولی شرط آن تولید انبوه و بالای یک میلیون در سال است.

کاکایی ادامه داد: هر چیزی در زمان خودش استاندارد است و استاندارد‌ها به طور مداوم به‌روز می‌شوند. مثلاً L۹۰ خودروی اقتصادی امروزی نیست و تغییراتی باید انجام شود.

خودرو‌هایی مثل پراید و پژو پارس که حذف شدند جایگزینشان خودرو‌های اقتصادی نبوده است. چون یک مشکل بزرگ اساسی در کشور داریم و آن هم، تعدد خودروسازان و سیاست‌های غلط کشور است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در کره جنوبی، یک خودروساز بزرگ به نام هیوندای کیا وجود دارد و ۸ میلیون خودرو در کره و دنیا تولید می‌کند ولی در کشور، ۳۹ خودروساز داریم و ۱۰ مورد آنها سواری‌ساز هستند و هیچ کدامشان به یک میلیون خودرو در سال نمی‌رسند.

بالاترین تیراژ خودرویی در کشور پراید بوده و در سال، بیشترین تیراژی که داشته ۵۰۰ هزار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۵
-
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم نفس بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
ارزون تر از پراید میشه یه فرغون بنزینی خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
اگه جلو دزدی وارد کننده خودرو و خودروساز گرفته میشد بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
فکری به جان مردم کنید
آخرین اخبار