سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 400 میلیون دلار اعتبار تجهیز آزمایشگاه به دانشگاه ها

معاون اداری مالی و مديريت منابع وزارت علوم از اختصاص 400 میلیون دلار اعتبار تجهیز، نوسازی و مقاوم‎سازی آزمایشگاه ها به دانشگاه های کشور در سال آينده خبر داد.

دكتر محمد حسين اميد معاون اداری مالی و مديريت منابع وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : برای نخستین‌بار در طول عمر راه‎اندازی دانشگاه در کشور، دولت برای سال 1395 سهم تحقیقات از تولید ناخالص داخلی را از 47 صدم درصد به یک و پنج‌صدم درصد افزایش داده است که اعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد تومان است. در سال آینده اعتباری 400 میلیون دلاری برای تجهیز و نوسازی و مقاوم سازی آزمایشگاه ها به دانشگاه های کشور اختصاص پیدا می کند و برای طرح‎های شاخص و هدفمند است.

وی افزود : البته این اعتبارات در صورتی به دانشگاه ها تخصيص داده می شود که برای آن اعلام برنامه کرده باشند. از این رو باید دانشگاهیان اولویت ها و نیازهای پژوهشی را شناسایی و با پرداختن به آنها از فرصت موجود در سال آینده برای توسعه استفاده کنند.

امید با اشاره به دستاوردها در حوزه دانشگاه عنوان کرد: در مهرماه امسال تقریباً برای هر متقاضی رشته‎های مهندسی دو صندلی وجود داشت و این در حالی است که در سالیان گذشته به ازای هر 20 متقاضی یک صندلی دانشگاهی داشتیم و این رشد بسیار قابل‌توجهی است. همچنین در زمان شروع به کار این دولت، در بخش وزارت علوم در دانشگاه‎ها، سه میلیون مترمربع پروژه نیمه‎کاره وجود داشت که از این میزان تا امروز بیش از یک‌میلیون مترمربع آن به بهره‎برداری رسید و در دهه فجر نیز شاهد بهره‎برداری 248 هزار مترمربع از آن بوده‎ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر رتبه علمی کشور ما در دنیا در جایگاه شانزدهم است و ما این رتبه را نیز کافی نمی‎دانیم و باید در جایگاه اول در دنیا قرار بگیریم که به‌طور قطع راهی دشوار را در پیش داریم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.