نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از فناوری‌های نوآورانه غافلند

آمار بالای فارغ التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی که از فناوری‌های نوآورانه غافلند رو به افزایش است که این موضوع تهدیدی برای آموزش عالی کشور و آینده کشور محسوب می‌شود.

حسام شعبانی کارشناس ارشد زیست فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شناسایی فناوری‌های نوآورانه و توسعه و ترویج آن نقش اساسی در داشتن دانشگاه و جامعه پویا دارد که در کشور، این موضوع کم‌رنگ است.

وی گفت: اکثر قشر تحصیل‌کرده ما تنها و بدون شناخت بازار کار وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و با برداشتن سد کنکور خود را در مسیری ناآشنا رها می‌کنند.

شعبانی در ادامه افزود: سیکل معیوب ایجاد شده در آموزش عالی تنها با آگاهسازی عموم جامعه اعم از والدین، کنکوری‌ها و ... حل می‌شود.

وی گفت: در رشته‌های زیست فناوری، فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌ها در سمت اجرایی قرار می‌گیرند و باز هم فضای علمی مغفول واقع می‌ماند.

شعبانی افزود: تنها راه برون رفت همیشگی کشور از مشکلات علمی و اقتصادی فعالسازی مراکز دانش بنیان است که با حمایت معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و با اعطا تسهیلات نظیر معافیت‌های مالی و ایجاد انگیزش توسط اساتید به دانشجویان می‌توانیم شاهد توفیقات خاصی در نظام آموزشی و اقتصادی و ... باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار