سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش پاکستان: عملیات خیبر چهار با موفقیت پایان یافت

سخنگوی ارتش پاکستان از پایان موفقیت آمیز عملیات خیبر چهار در مرز با افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ارتش پاکستان در نشست مطبوعاتی عصر امروز در مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی گفت: در عملیات خیبر چهار که در امتداد مرز پاکستان و افغانستان در مناطق «راجگل و شوال» در منطقه قبیله ای «خیبر» راه اندازی شده بود، 52 تروریست به هلاکت رسیده، 31 زخمی شده و چهار تروریست خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردند.
 
وی افزود: در طول این عملیات دو سرباز پاکستانی جان باخته و 6 سرباز زخمی شده اند. سخنگوی ارتش پاکستان مدعی شد: تروریست ها فعالیت های تروریستی خود را در حال حاضر از خاک افغانستان با حمایت برخی از عناصر خارجی آغاز کرده اند.
 
وی گفت: تعداد زیادی اسلحه و دستگاه های انفجاری ساخت کشور هند از تروریست ها کشف شده که بیانگر حمایت سرویس جاسوسی هند از شبکه های تروریستی است که با هدف ایجاد بی ثباتی در خاک پاکستان فعالیت دارند. وی گفت: در طول عملیات مذکور بیش از 253 کیلومتر در اطراف مرز پاکستان و افغانستان پاکسازی شده است.
 
وی افزود: همچنین نیروهای ارتش پاکستان بیش از 152 منطقه مین گذاری شده توسط تروریست ها را پاکسازی کردند. سخنگوی ارتش پاکستان گفت: تروریست ها در خاک افغانستان در طول این عملیات برای نفوذ به خاک پاکستان بیش از 250 عملیات را انجام دادند اما با واکنش سریع نیروهای پاکستانی، تمامی این حملات با شکست مواجه شد.
 
وی گفت: نیروهای پاکستانی در طول این عملیات بیش 91 پست دیدبانی در امتداد خط مرزی پاکستان با افغانستان و در منطقه راجگال راه اندازی کرده و بیشتر بخش مرز پاکستان با افغانستان حصار کشی شده است. وی با اشاره به افراد آواره محلی گفت: بیش از 95 درصد از این افراد به خانه های خود بازگشته اند.
 
سخنگوی ارتش پاکستان با رد کردن شایعات در زمینه وجود اختلافات بین ارتش و دولت گفت: هیچ اختلافی بین ارتش و دولت در کشور وجود ندارد و هر دو برای پیشرفت کشور تلاش می کنند. وی افزود: ارتش پاکستان هیچ نقشی در فعالیت های سیاسی در کشور ندارد و نباید اختلافات سیاسی را با ارتش مرتبط دانست.
 
انتهای پیام/  
پایان موفقیت آمیز عملیات خیبر چهار در مرز پاکستان و افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.