سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین خبرداد

16 دهنه از چشمه های پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین مرمت شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از مرمت و بازسازی 16 دهنه از چشمه های پناهگاه حیات وحش این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین اکبری  اظهارکرد: این چشمه ساران حساس در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با تلاش شبانه روزی و سختکوشی محیط بانان و در راستای برنامه مدیریت و مقابله با بحران خشکسالی، مرمت و بهسازی شد.

وی اظهار کرد: این چشمه ها به لحاظ تأمین آب انواع گونه های حیات وحش کوهزی و دشتزی از اهمیت حیاتی برخوردار است که به علت استمرار خشکسالی های بسیار شدید و کم سابقه در فلات مرکزی در معرض خشکیدگی کامل قرار گرفته بود.

اکبری اظهار کرد: به رغم تمامی محدودیت های بودجه ای و واقع شدن در شرایط بسیار سخت و صعب العبور جغرافیایی و کوهستانی و گرمای طاقت فرسا این چشمه ها با تلاش محیط بانان حفاظت محیط زیست نایین و سرمحیط بان های چوپانان و بیاضه و با بهره گرفتن از تجربیات و استفاده از تجهیزات لازم مرمت شدند تا آب به عنوان حیاتی ترین مایع حیات وحش در اقلیم بیابانی و در طول فصول گرما، بموقع و بصورت پایدار برای حیات وحش تأمین شود.

وی گفت: چشمه های مورد نظر آبشخور انواع گونه های جانوری بویژه جمعیت های بالای کل و بز و قوچ و میش وحشی گونه های کمیاب و در خطر انقراض از جمله پلنگ، یوز پلنگ، جبیر، کاراکال، شاه روباه و پرندگان نادر شکاری می باشد.

 

انتهای پیام/م

مرمت چشمه های پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.