اصفهان؛

احداث پاسگاه حیات وحش در منطقه یخاب آران و بیدگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به ارتقای دو پله ای منطقه شکار ممنوع یخاب و تبدیل آن به پناهگاه حیات وحش، بزودی پاسگاه حیات وحش دراین منطقه احداث می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،الهیار دولتخواه  اظهار داشت: ارتقای منطقه‌ شکار ممنوع یخاب شهرستان در شورای عالی حفاظت محیط ‌زیست به ریاست رئیس جمهوری در اسفند ماه گذشته به پناهگاه حیات وحش از جمله دستاوردهای مهم محیط زیست آران و بیدگل در دولت یازدهم است.

وی افزود:هم اکنون پرونده این ارتقا در اختیار استانداری اصفهان است تا در صورت موافقت، موضوع در روزنامه رسمی اعلام شده و پس از آن احداث پاسگاه حیات وحش یخاب آغاز شود.

وی با اشاره به این که چندین نقطه برای احداث پاسگاه حیات وحش در منطقه یخاب در نظر گرفته شده است افزود: امیدواریم در صورت موافقت استانداری ظرف چند ماه آینده این پاسگاه احداث و با جذب نیروی مجرب و کارآمد بتوانیم شاهد بهبود وضعیت وحوش این منطقه ویژه باشیم.

شهرستان آران و بیدگل دارای یک پناهگاه حیات وحش است که این منطقه در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل واقع است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.