مدیرکل یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:

دستگیری متخلف شکار و صید به همراه ۵ اسلحه

مدیرکل یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان به همراه لاشه میش وحشی و ۵ قبضه اسلحه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی جمشیدیان  با اشاره به اینکه یک گروه سه نفره از متخلفان شکار در قسمت جنوبی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند، اظهار داشت: از این متخلفان دو قبضه سلاح پنج تیر و دولول قاچاق و ۱۷ تیر فشنگ کشف شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه همچنین یک متخلف شکار نیز با توجه به گزارش‌های مردمی در حوزه استحفاظی شهرستان نطنز دستگیر شد، افزود: از این متخلف یک اسلحه شکاری قاچاق پنج تیر کشف شده است.

مدیرکل یگان حفاظت محیط زیست اصفهان همچنین به دستگیری متخلفان شکار و صید در شهرستان فریدون‌شهر اشاره کرد و بیان داشت: این افراد پیش از اقدام به شکار در مناطق آزاد شهرستان شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در طول هفته گذشته یک متخلف شکار و صید نیز در منطقه حفاظت شده کهیاز شهرستان اردستان دستگیر شده است، تاکید کرد: پس از ورود به منزل این فرد با دستور مقام قضایی لاشه یک راس میش وحشی به همراه پنج اسلحه شامل سه اسلحه بادی، یک اسلحه دو لول، یک اسلحه برنو، دوربین شکاری و مقادیری گلوله کشف و ضبط شده است.

جمشیدیان با اشاره به اینکه تمامی مناطق حفاظت شده و یا آزاد استان اصفهان داری گونه‌های نادر گیاهی و جانوری است، ابراز داشت: منطقه حفاظت شده کهیاز در اردستان دارای گونه های جانوری قوچ، میش، کل وبز، زاغ بور، روباه شنی، گرگ و تشی است و از مناطق بسیار مهم حفاظت شده استان است.

گفتنی است اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.

 

انتهای پیام/م

 

متخلف شکار و صید به همراه ۵ اسلحه شناسایی و دستگیر شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار