سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح ماموریت‌های بسیج سازندگی در خوزستان

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی بسیج سازندگی اردو‌های جهادی است که ما در سال ۹۶ بیش از ۷۰۰ پروژه انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان داشت: مأموریت‌های بسیج سازندگی متنوع است و معمولا با حداقل هزینه‌ها کارهای بزرگ انجام می‌شود. یکی از مأموریت‌های اصلی بسیج سازندگی اردوهای جهادی است که ما در سال ۹۶ بیش از ۷۰۰ پروژه‌ انجام دادیم که مجموعا حدود ۷ و نیم میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

وی با اشاره به ساخت خانه برای محرومان افزود: از این ۷۰۰ پروژه که شامل مسجد، خانه بهداشت، سرویس بهداشتی و خانه هستند، ۲۸۹ خانه محروم ساخته و یا ترمیم شده و تحویل داده شده است و طی قراردادی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد کرده‌ایم، قرار شده ۴۰۰ خانه محروم را بسازیم که مبلغ ۳۰ میلیون تومان را برای هر واحد در نظر گرفته ایم که سهم سپاه ۲۰ میلیون و کمیته امداد ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد است.

حاجتی عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب، اولین استانی که قبل از رسیدن دستور کشوری وارد منطقه شد خوزستان و سپاه حضرت ولیعصر (عج) بود. بیش از ۱۰۰ کامیون اقلام مورد نیاز ارسال کردیم که این یک کار بزرگ مردمی بود. همچنین بیش از 250 کانکس با کمک خیرین و پیمانکاران ساخته و به مناطق زلزله‌زده ارسال شد. ساخت 150 سکو جهت ساخت منزل‌های موقت با ساندویچ‌پنل نیز از اقدامات دیگری بود که در این مناطق انجام دادیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اشتغال در استان  گفت: 553 کارگاه اشتغال و اقتصاد مقاومتی را در خوزستان ایجاد کردیم که از طریق مبلغ 73 میلیارد ریال وامی بود که از بانک مهراقتصاد به‌صورت وام‌های کم‌بهره تامین شد. در حوزه اقتصاد مقاومتی در شاخه‌هایی نظیر بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ، گوساله، مرغ بومی و اردک کارهای خوبی انجام شد و در صنایع تبدیلی هم مانند ماست، دوغ، ترشیجات و عرقیجات نیز حوزه‌هایی هستند که در آ‌ن‌ها نیز کار شد.

وی از ساماندهی 513 گروه در قالب 15 هزار نفر از طریق بسیج سازندگی در استان خبر داد و افزود: معمولا گروه‌های تشکیل شده از قشر دانشجو و در قالب گروه‌های 25 تا 30 نفره هستند و علاوه بر این گروه‌های جهادی مساجد، طلاب و دانش‌آموزی را نیز داریم.

حاجتی بیان داشت: اقدامات سپاه  خوزستان در بحث مقابله با ریزگردها در بخش دهنو در نزدیکی هندیجان که از کانون‌های ریزگردی و بیابانی است، 120 هزار نهال را در 800 هکتار از این منطقه کاشته‌ایم و امروز با صد در صد سبزینگی در این منطقه بیابانی مواجه‌ایم که درختان کهور و شورگز در این منطقه کاشته شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در پایان با تاکید بر نهال کاری در استان گفت: در منطقه فوق بحرانی جنوب شرق اهواز یا همان منطقه غیزانیه، تعهد 4 هزار هکتار کاشت نهال  را داده بودیم که تا امروز به 3200 هکتار رسیده‌ایم و 640 هزار نهال در این منطقه کاشته‌ایم که باعث 95 درصد سبزینگی شده است.

انتهای پیام/م

نگاهی به عملکرد بسیج سازندگی در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.