سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه چیز در خصوص آلرژی های فصلی:

پاییز، آغاز حساسیت ها و آلرژی های فصلی

متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج گفت: وقتی سیستم ایمنی بدن نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، آلرژی یا حساسیت رخ خواهد داد.

علی فاضل  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ گفت : هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما یک ماده هوازی را شناسایی کند که معمولا بی خطر است سپس با انتشار هیستامین ها و سایر مواد شیمیایی به جریان خون ،خود به این ماده یا آلرژن واکنش نشان می دهد این مواد شیمیایی ،علائم یک واکنش آلرژیک را تولید می کنند.
متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج ادامه داد: متداول‌ترین عوامل حساسیت، از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند.
وی افزود: عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، خارش چشم، التهاب سینوس ها، گلو و کانال های گوش وگرفتگی گوش از اصلی ترین علائم آلرژی عنوان شده است.
متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج گفت: آلرژی‌های فصلی از مهم‌ترین بیماری‌هاست که در پاییز شدت می‌یابد، زیرا علاوه بر چرخه گرده‌افشانی گیاهان، سرما و آلودگی هوا نیز تشدید می‌یابد.
وی افزود: رینیت آلرژیک ( تب یونجه) التهاب درون لایه پوشاننده ی بینی است و شایع ترین بیماری مزمن حساسیتی است و با توجه به اینکه هیستامین باعث ایجاد علائم آلرژی می شود، ایجاد آسم در اثر بیماری های آلرژیک به ویژه در فصول سرد سال افزایش می یابد.
متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج گفت : آلاینده‌ها کمک می‌کنند پایداری آلرژن‌ها در محیط بیشتر شود و گرده‌ها با آلاینده‌ها مخلوط شده، غلظت بیشتری پیدا کند. ضمن این که ذرات جدید به‌وجود آمده در هوا، در معرض نور آفتاب قرار گرفته، تغییرات فتوشیمیایی در آنها اتفاق می‌افتد و این ذرات تغییر‌ شکل یافته خاصیت حساسیت‌زایی را بالا می‌برند
فاضل ادامه داد: خوراکی هایی با القاب سم زدا وجود دارند که می توانند وضعیت سلامتی را بهبود بخشند برای مثال چکاندن چندین قطره لیمو ترش در آب و مصرف صبحگاه آن می تواند به سم زدایی بدن پرداخته یا مصرف شب هنگام آب آناناس نیز می تواند همین خاصیت را داشته باشد.
وی ادامه داد: بهترین دارو برای حساسیت‌‌های مربوط به تمام فصول، پرهیز است اما داروهایی نیز برای درمان حساسیت ها وجود دارد که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مختلف داروهایی متناسب با بیماری فرد تجویز می شود.

انتهای پیام/غ

علائم آلرژی فصلی در پاییز

برچسب ها: آلرژی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.