یاسوج؛

حساسیت های فصلی در بهار و پاییز

حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار و پاییز به آن مبتلا می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان استان گفت: علائم حساسیت شامل آبریزش بینی و چشم، ریزش اشک، سرفه، حساسیت های فصلی در بهار و پاییزعطسه و اشکال در تنفس، گرفتگی بینی، خارش و تورم پوست، بروز جوش‌های پوستی است که بستگی به واکنش افراد نسبت به آن ماده حساسیت زا دارد.

دکتر وفایی افزود:هر چقدر تماس فرد با ماده آلرژی زا بیشتر باشد، بیشتر احتمال دارد که نسبت به آن حساسیت نشان دهد.

وی با بیان اینکه حساسیت فصلی در چشم موجب ورم ملتهبه بهاری قرمزی، تورم و ریزش اشک،حساسیت به نور می شود ادامه داد:حساسیت فصلی در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی،خارش و آب ریزش بینی و در دستگاه تحتانی تنفسی هم موجب سرفه، احساس کمبود هوا،تنگی نفس و در بینی احساس خارش در بینی و گلو ، سقف دهان و گوشها، کاهش تمرکز و احساس ناخوشى و خستگی و عصبی شدن می شود. 

متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان استان گفت:این بیماری که به اسامی مختلف نامیده می شود از جمله حساسیت فصلی، حساسیت بهار و حساسیت به گروه گیاهان جزء بیماریهای شایع به شمار می رود همچنین این بیماری با آسم نیز همراهی دارد و مواردی که فرد در آن به هر دو بیماری مبتلا است کم نیست.

دکتر وفایی افزود: خارج نشدن از منزل در زمان گرده افشانی گیاهان،استفاده از ماسک در زمان حضور در طبیعت به افراد دچار حساسیتهای فصلی توصیه می شود.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار