سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیر از ۱۴۲ قاضی استان کرمان

با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و به نمایندگی از دادستان انتظامی قضات کشور از ۱۴۲ قاضی شاغل در استان کرمان که از سوی معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات کشور حائز رتبه برتر شده بودند تقدیر بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نظارت مستمر بر عملکرد قضات به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در زمینه ارتقاء و تعمیم عدالت قضائی در جامعه مورد تاکید است.

وی بیان داشت: نظام ارزشیابی و نظارت نقش هدایت گری و ریل گذاری و تنظیم حرکت دستگاه جهت رسیدن به اهدافش را دارد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اظهارکرد: نظارت مستمر بر عملکرد متصدیان مشاغل حساس و خطیر و اجتناب ناپذیر است و به حکم عقل امری ضروری و لزوم آن بر کسی پوشیده نیست.

این مقام ارشد قضایی در استان گفت: لازمه نظارت جامع، کارآمد و اثر بخش، پی ریزی و طراحی یک نظام نظارتی و ارزشیابی هوشمند است که بواسطه عملیاتی شدن آن نظام، دستگاه قضائی می‌تواند به سمت اهدافش هدایت و حرکت نماید.

موحد با اشاره به اینکه قوه قضائیه شامل سه رکن اصلی منابع انسانی، ساختار‌های قضائی و قوانین مجری در این دستگاه می‌باشد، افزود: اگر نظام نظارتی عملکرد مناسب و صحیحی داشته باشد کیفیت و سرعت حرکت را ارتقاء خواهد یافت.

وی در تشریح شاخص‌های رفتاری قضات نمونه گفت:رعایت نزاکت و اخلاق و آداب اسلامی، حسن شهرت، رعایت شان قضائی، حسن رفتار با مراجعین، حسن سلوک با سایر کارکنان قضائی و اداری و رعایت نظم و انضباط اداری از ویژه گی‌های شاخص‌های رفتاری است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد:داشتن دانش و مهارت قضائی، قدرت استنباط و شم قضائی، استقلال و شجاعت قضائی، رعایت استاندارد زمان رسیدگی از جمله ویژه گی‌ها و شاخص‌های ارزیابی در بخش قضائی است.

وی گفت:افراد برگزیده در زمینه شاخص‌های مدیریتی از جمله برنامه ریزی و تدبیر امور، نظارت بر امور و عوامل زیر مجموعه و حساسیت نسبت به سلامت مجموعه و برخورد با تخلفات و تشکیل جلسات مردمی و پاسخگویی به آن‌ها، استفاده از فناوری اطلاعات، ابتکار و خلاقیت در انجام وظایف محوله و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های کلان و مصوب قوه قضائیه عملکرد مناسبی داشته اند.

 این جلسه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که درجمع مسئولان عالی قضائی کشور فرمودند: "قضات برتر را چهره کنید تا تشویق شوند" برگزار گردید و از ۱۴۲ قاضی شاغل در استان کرمان تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام/ی

از ۱۴۲ قاضی شاغل در استان کرمان تقدیر بعمل آمد

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.