سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوی وزرای خارجه آلمان و روسیه درباره ایران و سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان درباره تحولات مربوط به ایران و سوریه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان درباره تحولات مربوط به ایران و سوریه رایزنی خواهد کرد.

زاخارووا گفت روز ۱۸ جولای (۲۷ تیرماه) وزیر خارجه روسیه برای یک سفر کاری عازم آلمان خواهد شد. در جریان این سفر قرار است گفتگو‌هایی میان رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه و وزیر امور خارجه آلمان برگزار شود.

وی اضافه کرد: «دو طرف به رایزنی درباره مسائل داغ بین‌المللی پرداخته و تأکید خود را روی اوضاع اوکراین، حل و فصل درگیری‌ها در سوریه و لیبی، تحولات مربوط به ایران و موضوعات مربوط به کنترل تسلیحاتی و منع اشاعه سلاح‌های کشتار دسته‌جمعی قرار خواهند داد.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود با اشاره به درخواست آمریکا از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تشکیل جلسه فوق العاده و بررسی اقدامات ایران در چارچوب برجام گفت: «آمریکایی‌ها که سال ۲۰۱۸ با اقدامی یکجانبه و مغایر با اصول و قواعد بین المللی از برجام خارج شدند از ایران می‌خواهند مفاد برجام را به دقت رعایت کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.