سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی ۲۸۲ روستای کردستان از طرح آبخیزداری/افزایش ۸۵ درصدی اعتبارات

سال گذشته، میزان تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی، نسبت به سال قبل از آن، ۸۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سال جاری ۲۳۳ میلیارد ریال برای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی آبخیزداری در قالب ۲۵ زیر حوزه آبخیز مصوب شده است.

او افزود: سال گذشته، میزان تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی، نسبت به سال قبل از آن، ۸۵ درصد افزایش داشت.

نقشبندی اضافه کرد: پارسال با وجود شرایط تحریم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، به دستور رهبر معظم انقلاب، مبلغ قابل توجهی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کل کشور هزینه شد که سهم کردستان از این اعتبار برای اجرای طرح‌های بیولوژیک در جنگل، مرتع و عملیات مکانیکی و بیومکانیکی در حوزه‌های مصوب و دارای مطالعه آبخیزداری ۴۱۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سال ۹۹ نیز تا امروز ۲۳۳ میلیارد ریال برای عملیات‌های بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی آبخیزداری در قالب ۲۵ زیر حوزه آبخیز مصوب شده است.

نقشبندی تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال جاری جمعیتی بیش از ۶۷ هزار و۳۸۹ نفر در ۲۸۲ روستا از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری بهره مند می‌شوند.

او گفت: طرح‌های بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیکی آبخیزداری در اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفاظت توسعه اصلاح و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی با هدف کنترل روان آب‌ها و کاهش مخاطرات سیل جلوگیری از فرسایش، افزایش نفوذپذیری خاک و تقویت سفره‌های زیرزمینی و در نهایت تقویت پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.