سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وضعیت جشنواره‌های بین المللی با توجه به شیوع کرونا در کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت جشنواره‌های بین المللی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جشنواره بین المللی اظهار کرد: در حال حاضر جشنواره‌های بین المللی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شوند.

او افزود: جشنواره‌های بین المللی به عنوان یک رویداد فرهنگی، علمی و اجتماعی در دوره‌های قبل با حضور مخاطبان برگزار می‌شد، اما در حال حاضر با توجه به شرایط حاصل از بیماری کووید ۱۹ مانند کشورهای دیگر لازم است جشنواره‌ها و رویداد‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنیم.

غفاری تصریح کرد: جشنواره‌های کشور ایران در حوزه آموزش دانشجویی و بین المللی مانند جشنواره فارابی که این روز‌ها در دوره برگزاری اختتامیه آن هستیم به صورت حضوری نخواهد بود و به شیوه مجازی برگزار خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم اضافه کرد: جشنواره بین المللی فارابی ویژه تحقیقات و مطالعات حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی است که وجه بین المللی دارد؛ بنابراین تمام کسانی که در این دو حوزه تحقیقات و مطالعات قابل توجه‌ای دارند فعالیت‌های خود را می‌توانند برای جشنواره ارسال کنند.

ارسال ۶ هزار اثر علمی به جشنواره‌ فارابی

او گفت: برای این دوره جشنواره‌ فارابی بیش از ۶ هزار اثر علمی از طریق محققان و پژوهشگران ارسال شده است. ۹۵ درصد این آثار مربوط به پژوهشگران و محققان داخلی بوده و ۵ درصد آن مربوط به پژوهشگران علوم انسانی و ایران شناسی خارج از کشور است که فعالیت‌های پژوهشی داشته و کار‌های خود را برای جشنواره ارسال کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم گفت: بعد از جمع بندی‌های لازم و کسب امتیاز‌ها این آثار علمی به عنوان آثار برگزیده اولیه انتخاب می‌شوند و مجدد در شورای علمی که ترکیبی از مدیران گروه و اعضای دیگر است نهایی خواهند شد و در پایان به انتخاب ۱۹ فرد برگزیده اقدام خواهیم کرد.

غفاری در پایان گفت: بیش از  حدود یک دهه از برگزاری جشنواره فارابی می گذرد و علی رغم تمام مشکلات و سختی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا توانسته ایم فعالیت های خود را نهایی کنیم  و اختتامیه این جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنیم. پژوهشکده مطالعات فرهنگی- اجتماعی در این زمینه تلاش های بسیار زیادی کرده است و دبیرخانه آماده برگزاری اختتامیه این جشنواره خواهد بود. در ضمن فلسفه برگزاری این جشنواره در درجه اول تقدیر از عالمان در حوزه علوم انسانی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.