معاون برنامه‌ریزی و سیاستگذاری ستاد نقشه جامع علمی:

دستاوردهای علمی ایران پس از انقلاب کم نیستند/ برنامه‌های علمی برای اقتصاد دانش بنیان تدوین شده‌اند

باقری مقدم گفت: دستاوردهای ما کم نیستند طی ۴ دهه توانسته‌ایم به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر باقری مقدم  در نشست خبری این ستاد که صبح امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به زیرساخت‌های آموزشی کشور و دستاوردهای خوب ایران طی ۴۰ سال اظهار کرد: دستاوردهای ما کم نیستند طی ۴ دهه توانسته‌ایم به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کنیم تدوین کتب، توسعه تحصیلات تکمیلی، تاسیس دانشگاه‌های مختلف و حرکت به سمت پژوهش و نوآوری از جمله دستاوردهای ما بوده است.

معاون برنامه ریزی و سیاستگذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اقتصاد دانش بنیان گفت: به دنبال حرکت به سمت این اقتصاد هستیم و تاسیس صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت های مختلف برنامه ریزی برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی آن است.

وی با اشاره به اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: ما برنامه خودرا آغاز کرده ایم اما حرکت از اقتصاد نفتی به اقتصاد علمی سخت است.

تدوین اولین‌های ملی ذیل سند نقشه جامع علمی کشور

همچنین در ادامه این نشست خبری امیدوار معاون راهبری و اجرایی سازی ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در فصل سوم نقشه اولیت‌های ملی نوشته شده  و در راستای آن سندهای مختلفی تدوین شده است.

معاون راهبری و اجرایی سازی ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره نقشه جامع ادامه داد: در فصل ۵ نقشه جامع علمی کشور تشکیل ستاد پیش بینی شده است و به دنبال اجرایی شدن اسناد است.

امیدوار با اشاره به سند نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: در مقایسه با دیگر کشورهای جهان ایران موفق به کسب مقام خوبی در توسعه علمی جهان شده است و همچنین ایجاد جامعه دانش بنیان و دستیابی به آن هدف مهمی است که شاخص‌ها و اجرایی سازی آنها در ستاد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به آموزش‌های عمومی گفت: بخشی از این آموزش‌ها در سند تحول بنیادی آموزش و پروش و بخشی دیگر در آمایش آموزش عالی پیش بینی شده است.

معاون راهبری و اجرایی سازی ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اسناد مختلف اظهار کرد: بخشی از اسناد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارند و آنها می‌توانند خروجی های خوبی برای کشور داشته باشند و به توسعه کشور کمک کنند.

امیدوار افزود: ۸ هدف برای پیشرفت علمی کشور تدوین شده است که آنها به پیشبرد علمی کشور کمک می‌کنند.

ضرورت ورود معاونت علمی به مبحث  ارتباط صنعت و دانشگاه 

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت : معاونت علمی باید در این حوزه وارد شود و برنامه ریزی هایی داشته باشد تا زمانی که مراکز علم و فناوری شکل نگیرند نیازهای صنعتی ما برطرف نمی‌شوند و با حمایت دستگاه های دولتی باید مراکزی برای پیشبرد اهداف باید تدوین شوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار