معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح کرد؛

حضوردانشجویان۱۲۷ کشور در دوازدهمین دوره جشنواره حرکت

غفاری گفت:دانشجویان ۱۲۷ کشور در دوازدهمین دوره جشنواره حرکت شرکت داشتند که در پایان مراسم از برگزیدگان به صورت مجازی تقدیر شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی حرکت با تشکر از مسئولان دانشگاه های الزهرا (س) و شهید بهشتی در برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی حرکت اظهارکرد: مجموعه‌های دانشجویی در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی، بستری برای رشد دانشجویان و فرهنگ دانشگاهی هستند و جشنواره بین‌المللی حرکت نیز که دوازدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد با پویندگی و بالندگی بیشتر دانشجویان همراه بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه ۱۵۴۸ اثر علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: ۲۵۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها این آثار را داوری کرده اند، ۱۰۰ دانشگاه در این جشنواره مشارکت کردند و ۳۰ هزار اثر نیز در بخش بین‌المللی به ثبت رسید که این آثار از ۱۲۷ کشور ارسال شده است.

غفاری در ادامه گفت: این تعداد آثار بین‌المللی نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما در سطح جهانی دیده می‌شوند و این را مدیون تلاش‌های جمعی دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط و شیوع ویروس کرونا امروز اختتامیه این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما با همه این شرایط شاهد رشد آثار ثبت شده نسبت به گذشته هستیم.

انجام  فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی توسط انجمن ها 

در ادامه این آیین  عسکری مدیرکل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی یکی از مجموعه‌های موثر و مفید علمی در دانشگاه‌ها است، گفت: در طول ۲۰ سال گذشته که انجمن‌های علمی دانشجویی فعالیت داشته اند، شاهد فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی این انجمن‌ها بودیم و از سال ۱۳۹۷ انجمن‌های علمی وکانون های فرهنگی نوسازی و توانمند شدند تا بهتر بتوانند در ارائه خدمات به جامعه فعالیت کنند و در فرآیند توسعه کشور نقش موثری داشته باشند.

او  بابیان اینکه بین المللی سازی یکی از فعالیت‌های مهم جشنواره حرکت است، گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند مکملی برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها باشند.

در ادامه مراسم دبیر بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت با اشاره به افزایش حضور دانشجویان خارجی در این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره شاهد حضور ۲۸ هزار دانشجوی خارجی در بخش های مختلف جشنواره هستیم و آثار ارسالی از دوره یازدهم که ۲۲ هزار اثر ارسال شده بود به ۳۰ هزار اثر افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید

حمیدیان افزود:کشورهای شرکت کننده در بخش بین الملل از ۵۴ کشور در جشنواره یازدهم به ۱۲۷ کشور در دوازدهمین دوره افزایش داشته است و در پایان این آیین از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت به صورت مجازی تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار