سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

قیمت موشک‌های ایرانی چه قدر است؟

قیمت ارزان موشک‌های ایرانی چند سال است که در محافل بین المللی مورد بحث و بررسی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون یکی از دستاورد‌های بزرگ کشورمان در عرصه قدرت دفاعی کشور است. نقطه آغاز این قدرت و دستاورد‌ها را می‌توان شروع جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون با استفاده از دانش بومی و متخصصان جوان توانسته از علم روز دنیا در صنایع دفاعی به ویژه صنایع موشکی استفاده کند. همین امر موجب شده است تا ایران در حوزه دفاعی پیشرفت‌های بسیاری داشته باشد و موشک‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای را معرفی و رونمایی کند.

دشمنان که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون با اعمال تحریم‌های ظالمانه به دنبال فشار به ملت ایران هستند سعی دارند که قدرت دفاعی ایران که یکی از مولفه‌های اقتدار ایران در منطقه غرب آسیا و جهان است را پای میز مذاکره برده تا آن را از ایران خلع کنند.

یکی از مواردی که دشمنان بر روی آن مانور می‌دهند هزینه‌ای است که ایران برای موشک‌های خود انجام می‌دهد و می‌گویند که ایران هزینه بسیاری را برای صنایع دفاعی خود به ویژه صنایع دفاعی انجام می‌دهد؛ در صورتی که مقامات ایرانی بار‌ها اعلام کرده اند که هزینه موشک‌های ایرانی یک دهم نمونه‌های خارجی این موشک هاست.

بودجه دفاعی ایران چقدر است؟

دشمنان کشورمان همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی که بار‌ها و از طرق مختلف به دنبال محدود کردن ایران بوده و هستند، می‌گویند که ایران به جای اینکه بودجه کشورش را برای مردم خود صرف کند، آن را به گسترش توان نظامی اختصاص داده است. حال آنکه آمار‌ها حاکی از آن است که ایران تنها در حدود ۵ درصد از بودجه عمومی کشور را صرف امور نظامی می‌کند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان نیز ۲۸ مردادماه امسال با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره بودجه نظامی کشورمان گفت که بودجه‌های دفاعی ما کاملا روشن است و عموما منتشر می‌شود. ما در قانون داریم که بنیه دفاعی ما ۵ درصد بودجه کشور است. ما می‌توانیم الگوی نیرو‌های مسلح ارزان را ارائه کنیم که علت آن هم صنعت دفاعی است، چرا که به دنبال درآمد در آنجا نیستیم و محصول را با قیمت تمام شده در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌دهیم. این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۵ درصد بودجه کشور برای امور نظامی هزینه می‌شد.

رتبه بندی جهانی هم این موضوع را اثبات می‌کند؛ سایت خبری TRT ترکیه در آماری که درباره بودجه نظامی کشور‌ها ارائه کرده است که ایران را در رده ۲۵ دنیا قرار داده است و این یعنی پایین‌تر از کشور‌هایی همچون عربستان سعودی با ۶۷/۶ میلیارد دلار، قطر با ۵۰ میلیارد دلار و امارات متحده عربی با ۲۲/۸ میلیارد دلار. این در حالی است که به گفته وزیر دفاع کشورمان بودجه نظامی ایران در طول ۲۰ سال گذشته به طور میانگین یک میلیارد دلار برآورد شده است.  

قیمت موشک‌های ایرانی چه قدر است؟

مسئله مهمی که در این میان و ذیل بودجه دفاعی کشورمان از سوی دشمنان ایران همچون رژیم صهیونیستی مطرح می شود هزینه صنایع موشکی و شرکت های زیرمجموعه آن است. مسئله ای که دشمنان کشورمان سعی داشتند تا آن را در ذیل مسئله برجام و با مذاکره از ایران بگیرند و مانع رشد و توسعه آن شوند. موضوعی که بعدها به برجام موشکی نیز معروف شد. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۷ در بیانات خود در دانشگاه فرهنگیان و در خصوص توان موشکی فرمودند که مسئله انرژی هسته‌ای را ما در برجام به شکلی که مخالفین ما می‌خواستند، زیر بار رفتیم و قبول کردیم، امّا دشمنی‌ها تمام نشد؛ مسئله حضور ما در مناطق خاورمیانه را مطرح می‌کنند، مسئله موشک را مطرح می‌کنند. شما اگر فردا اعلام کنید که ما دیگر موشک درست نمی‌کنیم یا بیشتر از فلان مقدار بُرد، موشک تولید نمی‌کنیم، این قضیّه [هم] تمام خواهد شد، امّا یک قضیّه دیگر درست خواهد شد، یک موضوع دیگر را مطرح می‌کنند. دعوا، دعوای بنیادی است؛ با نظام جمهوری اسلامی مخالفند.

دشمنان که نتوانسته اند در چند سال گذشته مسئله موشکی ایران را به نوعی برای خود حل کنند و از طریق فشار به مجامع بین المللی ایران را از داشتن این قدرت محروم کنند، حال به دنبال مطرح کردن این موضوع هستند که مردم ایران در حال پرداخت هزینه های دفاعی هستند و از جیب مردم این هزینه ها انجام می شود.

به نحوی که در مقاله‌ای که در پایگاه خبری المشارق به قلم سلطان البارعی از ریاض نوشته شده است که مردم ایران باید هزینه توسعه قدرت موشکی ایران را پرداخت کنند که این موضوع کذب است و همان طور که در بالا هم اشاره شد تنها ۵ درصد از بودجه کشورمان مربوط به حوزه‌های نظامی است. اما همان طور که مقامات ایرانی هم بار‌ها اعلام کرده اند ایران از نظر نظامی کم ترین هزینه را در بین کشور‌های منطقه انجام می‌دهد و نسبت قیمت‌های موشک ایرانی هم نسبت به نمونه‌های خارجی خود چیزی در حدود یک دهم برآورد می‌شود.  

سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۹۵ با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره قیمت موشک های ایرانی گفت که ما موشک‌های پیشرفته خود را با هزینه یک دهم نسبت به قبل می‌سازیم. وقتی دشمن روز به روز تسلیحات جدید تولید می‌کند ما هم باید به افزایش توان دفاعی خود بپردازیم. امروز امنیت فقط در حوزه سخت‌افزاری نیست بلکه در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصاد و اجتماعی نیز تعریف می‌شود و این امنیت چند مؤلفه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انسجام ملی است و این به معنی آن است که افراد زیاد خلاف یکدیگر حرف نزنند و نگویند چرا این همه نیروی نظامی داریم.

چرا قیمت موشک‌های ایرانی ارزان است؟

علت ارزان بودن موشک های ایرانی در این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به خارج از کشور و با اتکا به دانش جوانان متخصص خود و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان قدرت موشکی خود را پایه ریزی کرده و آن را تا امروز توسعه داده است. البته این موضوع به سبب قرارگیری ایران اسلامی در یک منطقه استراتژیک و نقش آفرینی بازیگران متعددی در این خطه از دنیا و داشتن وضعیت و شرایط خاص امری ضروری است و ما نیازمند ارتقای دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۵
در انتظار بررسی: ۰
علمدار
۱۴:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اگر دفاعی نظامی نداشته باشیم اگرازنظر دفاع موشکی پهپاد قوی نباشیم رگرحرف اول دردنیا راازنظر دفاع اول اعم موشک‌ها مختلف پهپاد های مانوردهنده روی سر شمن نزنیم یارانه ها حقوق هیچ ربطی به اینها ندارد هرقسمت مربوطه خودش است نمونه همین موشک باران که روی اسرائیل سگ صفت فرودامدند آمریکا انگلیس آلمان به و خوردن افتادن بایدهم قدرت نظامی ما صددرصد بالا و امنیت کشوررابیمه می کند
مهناز
۱۹:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
جنگ برای چی است کی پهپاد و موشک پرتاب می‌شود کی بودجه مردم است پسرم حداقل حقوق دارد سه نفرهستند یارانه آنها قطع ,کردند یعنی نه صد هزار تومان اون هم وضعیت گرانی ایران خسته شدیم آیا کسی است مشکلات مارا حل کند
داودقلی زاده
۰۰:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
به کل نیروهای نظامی خسته نباشید میگم ...امنیت حرف اول رو توزندگی میزنه ...ولی منطقیش اینه که بودجه نظامی مون حداقل با ترکیه یا عربستان یکی باشه .چرا کم؟؟ایرانی که این همه دشمن داره و شبانه روز تهدیدمیشیم باید قدرت نظامی مون خیلی بیشتر بشه .‌.مردم واقعی وطن دوست هم مثل من فکرمیکنن مگر طرف نادون باشه ....یا حق
علی
۱۴:۰۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
دوستان موشک قدرت نظامی درجه اول باید داشته باشه هر کشور مث سوریه که روزی حجاز بن زبیر از کوفه امویان لعنتی از شام همین سوریه امروزی مثل سگ می ترسیدن الان همون حجاز کوچک عربستان امروزی راحت سوریه میزنه اون میزنه اینو میزنه سوریه اگه قدرت داشت اسرایل هر خری جرات تعرض نداشتن ترکیه عشقی میاد عراق پایگاه میزنه میدونه عراق زوری نداره ایران چرا نمیزنن چون میگن دوتا بزنیم ایران بزرگه تهران بزنیم همدان جواب میده همدان بزنیم کرمانشاه میزنه مشهد اگه بخوایم اشغال کنیم باید از سپاه ارتش بسیج بعد تونل وحشت مردم بگذریم کل باعث میشه دور بر ایران نیان الان فلسطین اسرائیل میزنه با چی میزنه چرا اسرائیل نمی تونه نوار غزه تصرف کنه بخدا موشک های ایرلنی نیروهای ایرانی اونجا هستن اون نتانیاهو الانم این کچل تاس خودش جر میدع میگه ایرلن فلان ایرانم میگه یخ من نبودم این یه دستاوردی نظامی هست که آمریکا غلط نظامی نمی تونه بکنه ولی بخدا معیشت مردم هم بچسبین بخدا خونه می مونم خرج تنقلات ۱۰۰ هزار تومن از صبح تا ظهر میرم مغازه ۱۰۰ تومن اصلا انکار هزار تومنی دستته کاریش کنید پول بد افت کرده ارزش پایین اومده الان دویست ملیون بخدا پول نیست یه پراید دویست تومن همه مردم دارن کاری کنید توروخدا
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سپاه جان دمت گرم, بمب اتم درست کن من باهاتم
سعیدازاد
۰۲:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اونایی ک فقط غرغرمیکنن و مثل شخصیت منفی باف کارتون گالیور همش میگن من میدونم کارخودشونه،ایم تزخودشونه و..... اینا امثال همون هایی هستن ک پنجاه وهفت ریخته بودن خیابون،اینا اگ خود خدا هم بیاد بشه حاکم مملکت باز میگن اینم ازخودشونه،حکومت ابلیس رو ببین چقد خوبه وظعشون..یکمشت ادم کوته فکر ک حتی نوک دماغشونم از برد نگاه و فکرشون ببشتره.برادر من تو تو مدیریت زندگیتم موندی تحلیل میدی از مملکت داری
مصطفی
۱۱:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
قدرت دفاعی هر کشوری ضامن امنیت ان کشور هست و هرچه این قدرت داخلی باشد ان کشور قویتر هست ، اما کاش دیگر هیچ انسانی با سلاح کشته نشود و تمام سلاحهای دنیا اهن پاره شوند ، اما موضوع پنج درصد بودجه دفاعی اغراق است ، سپاه و ارتش تمام طرحهای عمرانی و صنعتی را گرفتند و سود حاصل از انها بیش از بیست درصد بودجه هست و باعث بیکاری خیلی از مردم عادی شدند ، این سود باید صرف گسترش رفع بیکاری شود نه تو جیب ارتش و سپاه برود این سود باید تو جیب مردم برود صرف گسترش شرکتهای مختلف خصوصی شود تا بیکاری رفع شود ، سپاه و ارتش هم با این تولیدات پیشرفته باید بازار جهانی داشته باشن و کسب در امد کنن نه اینکه نان از سفره مردم بردارن .
امیر
۲۳:۵۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
در جواب کسیکه میگه امنیت فقط موشک داشتن نیست میگوییم اگر نان شب داشته باشی پول داشته باشی اقتصاد داشته باشی همه چی داشته باشی اما امنیت جانی نداشته باشی بی فایدست .ما حاضریم نان خشک بخوریم کرایه تاکسی نداشته باشیم و با پای پیاده رفت و آمد کنیم توی چادر زندگی کنیم اما خاطرمان جمع باشد که زنان و بچه هایمان زیر چکمه های داعش و داعشیها نیستند و نخواهند بود
جعفر
۲۲:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خدا قوت درد و بلاتون بخوره سر ایرانخودرو و سایپا
محمد
۲۰:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
احتمالا همین روزا باید توی بورس موشک بخریم بفروشیم
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
حداقل 25 درصد بوجه میره برا دفاع ،
ایران بزرگ انقلابی
۱۵:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
لمینت یک کشور از نان شب هم واجب‌تر است کشوری که ضعیف باشه دشمنان بهش زور میگویند ولی هیچ کشوری جرات چپ نگاه کردن به مملکت مارا ندارد این قیمت یک موشک چفدرست هیچ اهمیتی ندارد مهم امنیتست
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
هرچقد هزینه کنیم ب کشورهای خارجی و دشمنان چ ربطی داره
اونا نگران مردم نیستن و نخواهند بود اونا نگران خودشون هستن
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
امنیت فقط موشک و نیروی نظامی داشتن نیست.
امنیت یعنی آرامش خاطر مردم
امنیت یعنی جوان استرس ازدواج نداشته باشه
امنیت یعنی پدر شرمنده زن و بچه نباشه
امنیت زمانی زیباست که مردم دلشون خوش باشه در غیر این صورت موشک برای کردم نون و آب نمیشه
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
احسنت
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
منم بچه بودم توی کلاس مدرسه بابقیه بچه ها موشک می ساختیم یادش بخیر
محمد
۰۲:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چه فایده...
با پولی که باید صرف رفاه مردم میشد دارن بمب و موشک میسازن...
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
قاره.پیما.بالا.12000هم.داریم.نمیخاییم.بگیم.
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خاک پای اون کسی هستم که می خواست اسرائیل را شخم بزند
نامناشناس
۲۳:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
البته نباید صنایع دفاع تولید موشک های انحصار خودش کنه مثل سایپا و ایران خودر. باید به این دو شرکت اجازه ساخت بده. اگه امتیاز را بدهید به امید خدا طراحان این دو شرکت میتوانند تا سال اتی وانت این موشک ها را تولید کند. وانت دور برد سجیل یا وانت میان برد قدر و....
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
نمیدونم چرا یاد مقایسه قیمت اینترنت و خودروی "ارزون" ایران و آمریکا افتادم
علی سرایی رشتی
۲۲:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
امیدوارم روزی برسه که حکومتها برای بقای خودشون دنبال اسلحه نرن و با ایجاد رفاه و تولید کار و بهداشت عمومی مناسب برای ملت خودشون ضمانت بقای خودشون رو بدست بیارن...
جعفر
۲۲:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
الهی آمین
احمد
۲۳:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تا توانی برو قوی باش که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
حاجی قیمت دنا پلاس چنده؟
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باید به ارتش وسپاه کشور ببالیم وبنازیم که مایه مباهات وغرورکشورند وافراد حقیری که اب به اسیاب دشمن میریزند
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
در مورد موشک های ایران بحث می کنید برای چی عکس اس ۲۰۰ رو گذاشتید
بندپی بابلی
۱۵:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
موشک مااراده وغیرت ماست خیلی هاموشک نداشتن ولی ایستادن مثل جنگ ۸ساله خیلی هاموشک داشتن ولی صحنه روواگذارکردن مثل صدام درمقابل حمله امریکا
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اخی خیا لم راحت شدمانده بودم با این قیمت های نجومی ما که نمی توانیم پراید سوار شیم حداقل موشک است تا با هزینه کمتر از پراید سؤار شم،الی بر کت الله،
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چقدر سخته سپری کردن روزهای سخت با یک عده شکم پرست که بجز غر غر کردن هیچی ازشون برنمیاد . وقتی قدرت تشخیص و زمان استفاده از موشک و خودرو اشتباهی با هم محاسبه بشه و درموردش هر بیسوادی مثل من بخواد حرف بزنه ، باید هم از این تحلیل های دشمن شاد کن ببینیم و درد بکشیم . هیچوقت شده به خودتون بگید اگه دشمنت درحال مرور نظرات جنابعالیتان باشه ، چه خسارتی به شخصیت و تاریخ این کشور وارد کردین ؟
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
جناب با سواد المان هم قدرت اول موشکی دنیا بود توجه کردین بود ولی ...
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت زدم.نظرمن منفیه.
شهرفرنگ
۲۱:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا وزارت دفاع میتونه با 5 درصد حداقل جز ده کشور برتر جهان باشه ولی دولت با 95 نمیتونه اب رو ببره تا اهواز و غیره. از پس ابتدایی ترین کارهای خودش بر نمیاد. این حرف من رو به فکر برد .
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بد نیست توبورس خرید وفروش کنید
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به اندازه یک کارتون موز و انبه
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام موشک بیارین تو بورس
ابراهیمی
۲۰:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
برادرمن موشک حسابش باماشین جداست اونایی که میگن خودرواینطورشد،خودرواونطورشد ،مدیرهای کارخونه ماشین سازی دست دولته موشک سازی تحت نظررهبری هست ،من یک کارگرهستم واین غروری که موشکهابه ما داده رابادنیا عوض نمی کنم ،حالاهرکی هرجوری فکرمی کنه بکنه،
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مگه مملکت هرکی هرکیه هرصنایعی دست یکی یا گروهی باشه
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مطمئنی کارگری؟کارگرهااین روزها دنبال حقوق چندماهه معوقه شون هستن تاشکم زن وبچه شون سیرکنن
علی
۲۰:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کشور ما همه ی امنیت ها از جمله اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و ..... را فدای امنیت نظامی کرده.قرآن هم گفت خیر الامور اوسطها ولی درایران هیچ کس به آن هم گوش نمیده.
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بفروشین پولشوبدین تاخرج کنیم جایگزین نفته ارزون بسازین گران بفروشین ،پراید خوبم بسازین ،،،،،،ساخت وسیله جنگی زوق ندارد
سیدمسعود
۲۰:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هر چیز بجای خویش نیکوست.. موشک و دفاع از کشور ربطی به گوشت و شیر و ماست ندار وظیفه ی حاکمیت ابتدا امنیت ملی و دفاع از ناموس و آب و خاک کشوره اینا وظیفه شون رو انجام دادن حالا دولت توی بخشهای دیگه مشکل داره باید مشکل رو حل کنه چه توبحث ماشین یا موارد دیگه
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
دفاع ازچی؟ازکی؟اون یه درصد که سیرن یااون ۹۹درصد که دارن ازگرسنگی وفقر میمیرن؟احتمالا شماجزو اون یه درصدی
Sardar
۱۹:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خودرو های نظامی ساخت ایران نشاندهنده توانایی جوانان کشوره.مغزی که موشک با کیفیت بسازه اگه نتونه ماشین بسازه دروغه محضه.راست میگن صنایع خودرو سازی رو بدن دست بچه های صنایع دفاعی.مشکل ما اینه که تو هر زمینه ای که سواد و اطلاعات نداریم اظهار نظر میکنیم.
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
امنیت خوبه .همه چیز بجای خودش...ولی اول مردم.مردم راضی باشن از شرایط زندگی شون..اونوقت قدرت مطلق میشی.از هر موشک اتمی قویتر....نه الان که مردم واسه نون شب موندن
مجتبی
۰۲:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وقتی قدرت نداشته باشید و از نظر اقتصادی غنی باشید مطمئن باشید اون اقتصاد و در آمد خوب هم از گلوتون پایین نمیره
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کاش قیمت ماشین و خونه رو هم نسبت به چند سال قبل به یک دهم میرسوندن.
قدرت کشور به توان اقتصادی مردم و قدرت خرید مردم هم هست لطفا فکری به حال این که الان بیشتر افراد زیر خط فقر هستند هم بکنید و یک همت جهادی در این زمینه انجام دهید ، چرا سال به سال وضع اقتصادی کارگران از سال قبل بدتر میشه ؟ قشر مستضعف جامعه حقش بیشتر از اینا هست
مجتبی
۰۲:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یعنی واقعا الان شما نگران وضعیت مالی مردم هستید،اوضاع اقتصادی دست دولت تدبیر و امید هست که باید یک حرکت جهادی کنه ولی فعلا داره درباره مذاکره مجدد با غرب فکر میکنه
یه آشنا
۱۹:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام.
از وقتی که صنعت خودرو سیاسی شد و به جای تفکر و تعقل سیاسی تصمیم گیری شد به این روز افتادیم. اگه صنعت خودرو هم مثل امنیت کشور به دور از سیاست باشد و نگاه بلند مدت حاکم باشد می شود.
والله خودرو سازی ما و قطعه سازی ما قابلیت زیادی دارد.
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سیستم نظامی هر کشوری نشان از درایت رهبری کشور است،
و این هوشمندی و آینده نگری رهبری را نشان میدهد که با بخش اندکی از بودجه کشور و با تعدادی جوان ولایت مدار
تجهیزات باربری دفاعی و جنگ الکترونیک را با سیستم روز دنیا و چه بسا جلوتر پیشرفت خیره کننده ای کند

حیف که اقتصاد ما به دست یه عده ای مدیر مفسد افتاده و جای شکرش باقیه که موشک سازی جای رانت بازی نیست
وگرنه‌آقا زاده ها تا الان ورود کرده بودن

دولت
کوروش
۱۷:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کره شمالیم ارتش قوی داره هر روزم یه سلاح جدید میسازه ولی مردمش تو فلاکت زندگی میکنن ما هم الان تو همون فلاکت و بدبختی هستیم.
مجتبی
۰۳:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خیلی متاسفم که جمهوری اسلامی رو با کره شمالی مقایسه میکنید
عبدالهی
۱۷:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هیچ قیمتی بر روی موشکهای ایرانی نمیتوان گذاشت اینها حاصل تلاش و خون دل خوردن و ایثار زنان و مادران ایرانی و خون هزاران هزار شهید و جانباز و ایثارگر و تلاش استادان و دانشجویان و دانشمندان و نظامیان باغیرت و تلاشگر و همیشه بیدار ایران اسلامی است .
آیا میتوان تلاش ایرانیان را در برابر جهانی از تجهیزات و امکانات و زورگویی و خونریزی و تحریم و تهدید را با پول مقایسه کرد؟؟؟؟؟!!!!
بر دستان و هوش تک تک ایرانیها باید بوسه زد و سر تعظیم فرود آورد .
به امید ساخت موشکهای هایپر سونیک و قاره پیما.
م
۱۷:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
من واقعا موندم تو اینکه چرا ایران میتونه تو زمینه ی موشک ایقد پیشرفت کنه ولی نمیتونه یه ماشین خوب بسازه جای سوالش باقیه کسی هست جواب بده؟؟؟؟
جواد
۱۸:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
میدونی چرا داداش؟چون صنعت خودرو افتاده دست لیبرال ها و اصلاح طلبان و کسایی که عاشق انحصار هستن.چون میدونن هرچی درست کنن مردم مجبورن که بخرن. ولی صنعت دفاعی کشور دست‌انقلابیون و سپاه و عاشقان ایران زمین هست.و فقط به فکر استقلال و سربلندی ایران هستن
سیاوش صادقی
۱۸:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
علت اینه که اونجایی که شما پیشرفت میبینی یعنی در صنایع دفاعی، نیرو و تفکر مخلص و انقلابی روی کاره پس قطعا نتایج خوبی هم حاصل میشه اما جایی که پیشرفت نمیکنه یه عده دزد با تفکر لیبرال غربگرا روی کارند
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
موشک و ارتش و سپاه زیر نظر وزارت دفاع تولید میکنه


ماشین و ایران خودرو و سایپا که شرکت های بیشتر خصوصی اند و زیر نظر وزارت صمت و بطور کلی دولت تولید مشیه
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خیلی راحت چون اون هایی که موشک میسازن ادم هایی جهادی هستند که به خودباوری اعتقاد دارند و به خدا توکل می کنند. اما کسانی که اقتصاد رو دست دارند لیبرال هایی هستند که که به کدخدا اعتقاد دارند و همیشه به خودتحقیری اعتقاد دارند و میگن برای حل مشکلات کشور باید دست به گریبان امریکایی بشیم که تو تلفات کرونا و مشکل بی خانمان ها وبیکارهای خودش مونده
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باکمک چین کرهشمالی روسیه ساخته میشه ،
سید
۲۰:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
تو مسایل نظامی میشه گفت محصول به هر نحوی با هر قیمتی موضوعیت داره ولی تو اقتصاد پول به هر قیمتی. یک دو دو تای ساده
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هرجوابی که به نفعتان بنویسید،
Chook,shaah
۰۱:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه میتونستن با موشک ملت حمله کنن دیگه احتیاجی به ماشین پراید نبود .
پراید = بمب
Cook,shaah
۰۲:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
جوابم به برادر ناشناسی که بالا جواب داده ؟
وزارت دفاع مگه زیرنظر ریُس جمهوری نیست ؟
اگه توی ایران فرق داره پس بهت حق میدم به اراجیف گفتن ادامه بدی
sina
۱۸:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
زنده باشی حرف درستی زدی
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
این موشکها رو روسیه وچین بهشون میدن. ؟
م
۱۷:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
من واقعا موندم تو اینکه چرا ایران میتونه تو زمینه ی موشک ایقد پیشرفت کنه ولی نمیتونه یه ماشین خوب بسازه جای سوالش باقیه کسی هست جواب بده؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بدو که تمام شد اگر در هم ببری ارزان میشود
رضایی
۱۷:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سالانه پنجاه برار ما فقط لاح می خرند انها ازاین ناراحت هستند که در اینده با فروش تجهیزات نظامی بازار انها را از رونق بیندازیم ناراحت هستند وهمینطور هم خواهد شد انشااله
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر سلاح بفروشیم ما هم می شویم مثل امریکا و انگلیس و المان
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کسی بخیل نیست ،ماشالله ،موشک ارزونه در محافل بین المللی پس چرا ماشینهاتون در محفل بین اللملی ارزون نیست؟ تولید داخلی تولیدداخلی همینه که مردم رو بچابیددارید از جیب ملت این موشکها ساخته میشن ،سهم دولت ازموشک در اتومبیل پراید ۳میلیون سهم ملت فلک زده ۹۶میلیون تومان،علی برکت الله.....
یه ادم
۱۷:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
این روزا خیلیا زیر بار فشار اقتصادی ان. اما چیزی که باید بهش توجه کرد اینه که این همه قدرت نظامی، حاصل 5% بودجه س . اما 95% باقی مونده باید صرف مردم بشه که به دلیل انتخاب اشتباه خود مردم داره تلف میشه. پس کسی نمیتونه بگه چرا این همه هزینه نظامی میکنید. در واقع هزینه نظامی ما بسیار پایینه و مشکل از سوی سایر ارگان هاست که 95% بودجه رو حیف و میل میکنن وقتی طرف شعار انتخاباتیش میشه ازادی و توی حوضه های انتخاباتیش با اون اشکال میان بزن و برقص، خب معلومه اون برای چه هدفی اومده.، رای دادن بهش هم یعنی موافقت با اهدافش که میشه همین اتفاقات و گرونی هایی که میبینیم. مشکل از خودمونه نه هزینه های نظامی...
ناامید
۱۶:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مرگ بر پست پرستان و پول پرستان وآقا زاده های ایرانی ومرگ بر اونایی که اینجا پول درمیارن وبچه هاشون اونور آب هزینه می کنند.مرگ بر دروغگویان وآشفته سازان بازار.مرگ بر خودروسازان داخلی که خودروهای خودشان رو تابوت مردم بدبخت ایران کردند
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حرف دل ۸۰میلیون ایرانی زدی دمت گرم
امنیت
۱۶:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
این بحث اصلا بحث بیخودیه. هرکشوری حق داره برای امنیت خودش با نیم نگاهی به معیشت مردم هزینه کنه. به کشورهای دیگه هیچ ربطی نداره که ما چقدر هزینه ی امنیت کشور ومردممان می کنیم وصدالبته به ماهم ربطی نداره فلان کشور چرا اینقدر تسلیحات خریده است چون از جیب ماکه نخریده
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
منفی بی نهایت هیچ ارزشی نداره و نخواهد داشت روسیه و آمریکا موشک تولید میکنند ما هم موشک تولید میکنیم اونا بیان موشکهای مارو ببینند مسخرمون میکنند همه مال 10 15 سال پیش مثل شهاب و سجیل
Reza
۱۶:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
منظور اینه ۹۵ درصد بودجه خرج نظامی میشه ۵ درصد برای مردم
امیر
۱۵:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا باید خودروهای ایرانی را باید ده برابر ماشین خارجی مدل بالا تولید کرد
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به همین دلیل باورش سخته که قیمت موشک های ایرانی یک دهم خارجی هاست!
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم بخاطراینه که پول موشکها در قیمت ماشین ها نهفته است
دادلی
۱۴:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دم همه نظامی ها گرم....
علی
۱۴:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا وزارت دفاع میتونه با 5 درصد حداقل جز ده کشور برتر جهان باشه ولی دولت با 95 نمیتونه اب رو ببره تا اهواز و غیره. از پس ابتدایی ترین کارهای خودش بر نمیاد.
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
برو دنبال این که اون بودجه ی 95 درصدی دولت کجا خرج میشه
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چون همه دزد و اختلاسگرن باید جیب هزاران مدیرو اقازاده پر بشه اینا هم ک سیر مونی ندارن
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
پاسخش کفایت و عدم کفایت البته با چاشنی خیانت و تعمد
Cook,Shaaah
۰۲:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
عاموو کی گفته جز ده برترجهانه ..
خالوو ایران رده بیست پنجم جهانه ☺
مجتبی
۰۳:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
میدونی چرا،چون ملت تو انتخاب رئیس دولت چشم و گوش بسته عمل میکنند و بدتر اینکه یه دولتی که چهار سال امورات کشور رو دست میگیره و نتیجه عملکردش کاغذ پاره ای به نام برجام میشه میرن دوباره برای چهار سال بعد هم به همون دولت رای میدن
امین
۱۴:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام.
درود خدا بر رزمندگان اسلام.
رضا
۱۶:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
رزمنده اسلام اره حتما

بیشتر رزمنده های طمع هستند
محمد
۱۳:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
الان موشک ارزون ساختین ؟؟!!
بعد چرا نمیتونین گوشت و مرغ لبنیات ارزون بسازین
چرا نمیتونین معیشت مردم بسازین
الان من برم بقالی موشک بخرم برا زن بچه ام

اخه همه مردم بیچاره کردین تا موشک ارزون بسازین
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط شما آلبانی نشینان بیچاره شدین چون مزه موشک ها چشیدین
مرتضی
۱۶:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
تا زمانیکه اقتصاد و معیشت مردم و مدیریت کشور در دست لیبرالها باشد مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند و بجز عده ای سایرین به فقر و فلاکت کشیده می شوند
فقط یک نمونه ، انهدام 150 میلیون قطعه جوجه برای بالا رفتن قیمت آن در کشور بود و یا انهدام چندصد عدد تخم مرغ در چند ماه گذشته
اما در صنعت دفاعی که لیبرالها نفوذی ندارند پیشرفتها چشمگیر و رو به جلو هست
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آقامحمد شاید هم خودت بدانی که مسئله معیشت با مسئله قدرت نظامی یک کشور دومقوله متفاوت هستند
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
حاجی چی میگی وزارت دفاع ارتش و سپاه سلاح تولید میکنند

دولته که وظیفه ی تولید خورد و خوراک مردم و داره

وزارت صمت وزارت کشاورزی گمرک اینها چکارند


وظیفه ی دولت و به گردن نیروی نظامی ندازین
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
گل گفتی.اینا نون نمیشه
سمیر
۲۲:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
موافقم
ارسطو
۲۳:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
همون زن و بچه ی که داری دم ازشون میزنی اگه این موشک ها نبودن الان ترس اینو داشتی که نکنه خدای نکرده کسی بهشون چپ نگاه کنه و امثال من شما نتونیم هیچ غلطی بکنیم.بفهمید تا هر موضوعی که پیش میاد دم از گرونی و بدبختی و فلک زدگی خودمون نزنیم هر چند تو بحث اقتصادی کاملا حق با شماست اما اصلا ربطی به پیام شما نداشت...یه خورده تعصب و غیرت به همت جوانانمون بد چیزی نیست
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
باز هم حرف مفت از یک وطن فروش
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا کاملا درست گفته.آدم بمیره بهتره که درفقردست وپابزنه درصورتی که روی گنج نشسته.شکم گرسنه مردم رو سیرکنین بعدبرین هرچی میخواین موشک درست کنین.
مجتبی
۰۳:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط بلد هستید حرف بی ربط بزنید چرا درک نمیکنید که گوشت و مرغ و لبنیات تو وزارت دفاع ساخته نمیشه یعنی فهمیدنش اینقدر سخته
محمد
۱۳:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هر چه قدر برای امنیت خرج بشه کمه
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
یعنی مطمئنی با پولی که توی حسابته فردا میتونی همینو بخری که امروز میتوی بخری؟ یعنی اینقدر احساس امنیت میکنی که خونتو بفروشی فردا بتونی همونو بخری؟
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
یعنی مطمئنی با پولی که توی حسابته فردا میتونی همینو بخری که امروز میتوی بخری؟ یعنی اینقدر احساس امنیت میکنی که خونتو بفروشی فردا بتونی همونو بخری


شما آبو بریز جایی که میسوزه اینهم پاسخت
حامی
۱۸:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
تا امنیت نباشه کشور مثل سوریه و افغانستان و عراق میشه
حالا جونت مهمتره یا خونت
امنیت نباشه نه اقتصاد هست نه دمکراسی نه هیچ چیز دیگه
بی عرضگی دولت ربطی به امنیت کشور نداره
هر کدومش یه مقوله جدا از همه
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چه ربطی داره
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بایدهم اینقدربله قربان بله قربان بگن!
حسن
۱۳:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
ایران بایددقت وبردموشکهای خودرا افزایش دهدو دنبال موشکهای قاره پیماومافوق صوت باشد.کشورهای اتمی موشکهای هسته ای وبردبلند دارندولی حداکثربردموشکهای ایران دوهزارکیلومتر هست.آنها کلاه بزرگی برسرایران گذاشتندو فقط دنبال وقت کشی و بازی دادن کشوروسیاستمداران ما هستند.
ب
۱۶:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
برادر حرف ایشون نافی حرف شما نیست.
در بحث امنیتی و نظامی به انقلابی ها اعتماد کردیم و جهادی عمل کردیم و الان همه به این اقتدار اعتماد دارند ولی در بحث اقتصادی همیشه دنبال این و اون بودیم . دنبال برجام یک و دو شدیم وضعمون شد این . باید در امور اقتصادی تغییر نگرش بدیم . اگر اونجا هم مثل دفاعی ، جهادی و انقلابی عمل کنیم اعتماد بر خواهد گشت....
ب
۱۶:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به پاسخ بالایی پاسخ دادم ... افتاد اینجا.
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
از کجا میدونی فقط دو هزار کیلومتر برد داریم؟ حتما برای مصالح کشور باید برد موشک هامون حداکثر این اعلام بشه
میثم
۱۳:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
پرایدمو میدم عوض دو تا قاره پیما
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با پول پراید اجازه میدن یکم دست بزنی بهش نهایتش اجازه بدن یکم سوارش شی
مجتبی
۰۳:۱۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چقدر شما با مزه هستی؟نمکدون،خجالت بکشید اگر همین موشک ها و قدرت دفاعی نبود الان سر به بدن نداشتی که بیای اینجا نمک بریزی
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
قیمت یه موشک چنده
پولشو میدیم بزنید یه چنتی به این شرکت سایپا تا ملت خیالشان راحت بشه
حسن
۲۲:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
افرین،من هم پول میدم
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
احسنت منم هستم
حمید
۱۳:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
بیاید 5 درصد دیگه بگیرید صنعت خودروسازی رو هم احیا کنید. کی مانع میشه؟؟ کی زورش به شما میرسه؟؟ خودتون نمیخواید مردم آسوده باشن یا توانش رو ندارید؟؟
یا منفعت تو اینه که مردم همیشه بدبخت و بیچاره باشن؟؟
از موشکاتون معلومه رد عملید ، خوب بقیه امور رو هم بدست بگیرید
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
صنعت خودروسازی دست دولت چه ربطی به اینهاداره ضمن اینکه گفتندصنعت خودروازخارج قطع امیدکندماکمک می کنیم
سرباز وطن
۱۳:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
ببین مردم ما رو، فقط توی یه قسمت خوب عمل کردیم همه بهش حمله میکنن.
اونی که هیچی در مورد دفاع نمی دونه هم مخالف هست.
توی دوران جنگ یک موشک وارداتی رو نگه داشتیم اونقدر روش کار شد که بشه صنعت موشکی ولی یه کارخانه خودروسازی داشتم اونوقت که کره جنوبی توی صنعت خودرو هیچی نداشت الان مقایسه کنید صنعت خودرو ما رو با کره جنوبی.
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
لیزینگ هم میدن. اخ جای ازاین پس موشک سوارمیشیم
Chook,Shaah
۰۲:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خخخخ گواهینامه مخصوص خودش باید بگیریم و بدتر اینکه بلیط رفت داره برگشتی وجود نداره
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
درقیمت گداری وفروس موشکهای ایرانی باید چندین مورد را درنظررفت-۱هزینه های جانی و قیمت خون تمام کشته شدگان نظامی ومردم که دراثر خسارات ناشی ازازمایشات بوده-۲-هزینه قاچاق ودور زدن تحریمها که یک موشک ونقشه ای که کپی اورده شده-۳-هزینه ها وعارتگری روسیه وچین که درقراردادهایشان تحمیل وکشور را غارت کردنند-۴-هزینه های ترور،گروگانگیری،فرار وزندانی گردن نخبگان ودانشمندان توسط دشمنان وخائنین داخلی وخارجی وخودیها ۵-هزینه دادن انواع سهمیه وبورسهاوامتیازات ونجومیبگیرها اقااقازاده و...
حامی
۱۹:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خیلی داری چرت میگی
بی سند حرف زدن هم حساب و کتاب داره
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
از لحن و عقدهایی که تو حرفات هست مشخصه جزو کدوم دارو دسته ای . تو باید بشینی تا صبح دولتت بدمه وقتی که شب باشه
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حرف حق جواب نداره.می تونید مثل ایشون منطقی جوابش بدین بی سوادها
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
من یکی از آشناهای نزدیکم تو ارتش کار میکنه و مقام بالایی هم داره
میگه توان دفاعی ما از جمله این موشک ها حتی در میان کشور های همسایه خیلی پایینه
حتی این پاکستان هم موشک اتمی داره
یه جمله معروف درباره ی موشک اتمی هست
موشک اتمی برای نزدن هست نه برای زدن
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خودت جواب خودت رو دادی عجب مرد هنرمندی.
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به اون فامیلتون بگو شبا زیاد غذا نخوره ، بخاطر اینکه زیاد خواب آشفته میبینه.
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
منظورم از این جمله اینه که اگر ما اتمی داشته باشیم کسی جرعت نداره به ما چپ نگاه کنه
علیرضا
۱۶:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه قدرت موشکی کشور پایینه پس دلیل این همه فشار امریکا برای تعطیلی آن چی می تونه باشه؟
فرزند زاگرس
۱۷:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
موشکهای قاره پیما و اتمی راهبردی و بازدارندگی بالایی دارند.
علی سرایی رشتی
۲۲:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هیچ موجود ابلهی از اتم استفاده نمیکنه.کسی هم دستور بده عوامل اجرایی بدون شک تمرد میکنند.چون اتمی زدن پایان اون کشور و البته خانواده شلیک کننده تسلیحات اتمیه
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
الان کره شمالی چندین کلاهک اتمی داره. بازدارندگی هم داره، خب که چی؟
عوضش یه ملت فقیر و بدبخت داره که نون شب ندارن بخورن.
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آفرین بر موشکهای ایرانی که بر دماغ ظالمان فرود می آید. وآن را به خاک می مالد. علی برکت الله
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اون علی برکة الله رو که گفتی یاد روحانی افتادم اما انشا الله خدا برکتبدهد.
حسن
۲۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
حتما شما پول بیزحمت در میارید،
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا پرستان
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
هرچی میکشیم از امریکاست
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اینم تقصیر امریکاس که پیشرفت موشکی داشتزم.اخرش قراره بشیم کره شمالی؟
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
⁦⬆️⁩شما که هرچی میکشی از افغانستانه.
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مثل ماشينامون كه ارزون ترين و با كيفيت ترين هستن
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
موشکهای ایرانی ارزش طلا را دارند وانانکه اینهمه پیشرفت و توانایی را آنهم با دستان خالی و این بزرگی و قدرت و آقایی را در منطقه ،نمیبینند کر و کورند .
ایران ما و ایرانیان باید بدانند که باید چنان قوی باشیم که فکر تجاوز هم برای دشمن ترسناک و خطرناک باشد.
زمین و دریا و فضا و هوا باید پر از ساخته های ایرانیان شود.
بختیاری
۱۱:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بودجه دفاعی ایران هم همانند سایر کشورهای منطقه و قدرتهای و ابرقدرتها افزایش یابد تا همیشه بروز و توانمند و پیشرفته باشیم درست است که ایران و ایرانی خود بسیاری از نیازهایش را میسازد ولی دانش تولید انبوه کمتر از ساخت نمونه های اولیه نیست.
سام
۱۱:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
حفط ناموس حفظ مملکت حفط مال وآبرو آیاقیمت داردهیچ قیمتی نمیتوان برایش گذاشت
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
قیمت چند???معلومه که موشکهای ایران مفت است چون به کشورهایی می دهیدکه پولی در بساط ندارندبه شمابدهند
سرباز وطن
۱۲:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
از نظر شما معلومه سطح آگاهی و دانش بسیار پایینی از سیاست و صنعت دفاعی دارید!
جواب سرباز وطن
۱۶:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
تویی که از روی خوشی میای نظر میدی.اسمتم گزاشتی سرباز وطن
سرباز وطن اونیه که داره صنعت رو میچرخونه.نفت و گاز و برق و ...اون کارگری که بدون... دیگه گفتن نداره. همه میدونن که کی داره واسه وطنش تلاش میکنه. کی داره این تلاش رو میبره بیرون از کشور حتی تو خاک امریکا سرمایه گزاری میکنه و اقا زادش هم عشق و حال. واقعا متاسفم برا خودمون
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
این انقلاب ، انقلاب مستضعفان بود و برای مستضعفان جهان . موشک های ما بر سر قدرتمداران و زورگویان و به نفع مردم مظلوم دنیاست

بگذریم از دست یه مشت ادم منفعت طلب که روزگارو کشور و مردم خودمون رو با رفاه اقازادهاشون عوض کردن . ولی اسیاب به نوبت . نوبت اونم میشه که کسایی که در خلاف منافع مظلومان کشور منافع درست کردن ، به دست قانون سپرده میشه .
حسن
۲۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
افرین،موافقم
مجتبی
۰۳:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مفت تو هستی که حرف بیخود میزنی، حتی کارشناس های دشمنان کشور به قدرت موشکی کشور اعتراف میکنند و هراس به دلشون افتاده،یک کم مطالعه کنید بد نیست خوب نیست بدون فکر کردن و آگاهی دهانت رو باز کنی و حرف بزنی
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مردم باید بدانند که رفاه در سایه امنیت به وجود میاد. اگر موشک نداشته باشیم، مطمئن باشید هممون باید کاسه گدایی جلوی غرب دراز کنیم.
احمد
۱۸:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اووف مردم ازاین همه رفاه کاشکی یه کم بدبختی بودتاقدراین رفاهو میدونستیم مثلاپرایدمیشد۲۰۰ملیون
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
کل زندگیمون شده توپ و موشک
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
برای این که در امنیت کامل از دست داعشی ها زنده بمونی
علی سرایی رشتی
۲۳:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دوره جنگ و جهاد تموم شده.الان ژاپن و چین و ... دارن با اقتصاد دنیارو زیر سلطه میبرن.امریکا اتم دارهوخیلی ها.ایا جرات استفاده دارن؟
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چچچچقدر؟؟؟ هی میگه ارزونه...
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بسته ده تاییش 12 میلیون فروش خرد نداریم
منصور
۱۰:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید // الان یه موشک زمین به زمین اگه بخواهیم // دونه ایی چنده ؟؟
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بردش رو مشخص کن با سر جنگی تا قیمت بدیم
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
قیمت ی پراید
حسن
۲۲:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
افرین
جالب بود
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
البته که قیمت این مو شکها برای کشورهای منطقه، مفت ومجانی ست!؟!! که هزینه ی سرسام آور آن ازجیب مردم ایران تأمین شده!؟!!
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
گل گفتی
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خلازیل داره همه چی اونجا گیر میاد
شهریار پیرمرادی
۱۰:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دمتون گرم، به علت گرانی خودروهایمان پی بردیم. تمام ایران را فلج کرده اید تا موشک هایمان ارزان تر از بقیه دنیا بشه، چرا همه چیزتان برعکس همه دنیاست، چرا باید با پول یه پراید بشه پنج تا موشک قاره پیما خرید، تا کی مردم تاوان کم عقلی شما رو بدن، بورس را خشکاندین تا موشک ارزان بشه، با پول مردم بیچاره دارین پز ارزانی موشک میدین؟
Haji
۱۲:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آفرین دمت گرم گل گفتی
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به خاطر انتخاب اشتباه خودتانه...وقتی با سوت وکف و رقص رای می دادی باید کمی فکر می کردی که آیا این کاندیدی که بهش رای می دهم چه کسی است ؟عقبه فکری اش چیست؟؟تاریخ بخوان برار...عیب از کتاب نخوانی است
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مرحبا به این شعور و درک و فهم.
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
شما اگر کتابخون بودی سوت و کف و شادی رو عیب نمیدونستی،عقبه ی فکری بقیه آقایون هم مشخصه
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم اگه موشک نداشتیم که همانند عراق تمام زیرساخت های کشور را آمریکا می زد و نه ایران خودرویی داشتیم و نه سایپایی که توبیای پز گرونی شون بدی اگه مافیای خودرو هست برو یقه مسئولین از بزرگ تا کوچیکشون بگیر ، ضرب المثل معروفی داریم : اومدی ابروشو درست کنی چشمش درآوردی حکایت تو و امثال توست.
حسین
۱۶:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
نتیجه رای بخاطر رقص و کنسرت رو با همه چی گره نزنید
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط میترسونید از دشمن..دشمن..بقیه کشورا چرا این جریانارو ندارن..چون با جهان رابطه خوبی دارن..هرکس رییس جمهور میشد اوضاع همین بود.شایدم بدتر
حسن
۲۳:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
افرین
دمت گرم
علی سرایی رشتی
۲۳:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
امریکا اگه عراق رو زده بخاطر رهبر بی مغز و دیوانه و ماجراجو و جنگ پرور اونجا بود.مگه قراره ایرانم بزنه؟ واسه چی اخه؟ تحلیلت غلطه
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
عقلم چیز خوبیه که تو نداری و همه رو بهم ربط میدی . هر کسی تو این مملکت وظیفه ای داره . . متن و اشتباه اومدی.
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
البته فکر کنم اونا راست میگن وقتی بودجه برای پرداخت حقوق سربازها کم میاد هر سال و سرباز در حال حاضر ماهی 340 هزارتومن حقوق میگیره یعنی یه جورایی مردم دارن پولش را میدن دیگه!
خواهشمندیم فرمانده کل قوا به این مسئله ورود بکنند این مبلغ کم پول کدام بخش از یک زندگی حداقلی را می خواهد تامین بکند؟
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مهم مردمن که به سختی و بسیار گران زندگی میکنن هم تولید کنندگان هم مصرف کنندگان آنهم به دلیل دلالیهای سازمان یافته که نظام یارای مقابله با آنها را ندارد پس وقتی دلالان نفس مردم را میبرند نیاز به موشک برای حفاظت از دشمن خارجی امری مضحک است
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دلال بازی چه ربطی به موشک و غیرت دفاعی داره ؟ چون بچه نا اهل داریم که جیب پدر خونه رو میزنه ، غیرت داشتن مرد خونه و چوب دستش گرفتن واسه دزد بیرونی معنی نمیده ؟ حالا که اوضاع اقتصادی به لطف دشمنان خارجی و نادانان داخلی ، این شده ، نباید غیرت داشت ؟ نباید موشک ساخت ؟ منطق داری تو اصلا ؟
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به جای ماشین ی موشک بدین با آپشن های سان روف و کروز.
قیمت چند؟؟
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اوکی فقط ۵ درصد از بودجه عمومی کشور خرج این مورد میشه، اون ۹۵ درصد هم ولی خرج مردم نمیشه!!! کجا میره خدا میدونه
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
موشک بسازین ارزونتر از بقیه میشه !! ولی خودروهای که میسازین چند برابر قیمت جهانیه ...
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
باید بودجه دفاعی کشور چند برابر بشود تا از مسابقه تسلیحاتی دشمنان ایران عقب نیفتیم! اینجا پای بقای ایران و ملت ایران هست! ساده لو نباشیم این ها با نژاد ایرانی و ایران زمین مشکل دارند نه فقط حکومت!
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
شما همه چیتو بفروش بده بودجه دفاعی بدو که عقب افتادیم
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
مظنه رو دقیق اعلام کنید.شاید مشتری شدیم.
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چند وقت دیگه در قالب موشک یکم میاد تو بورس
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
موشک های 150 میلیون دلاری رو 1.5 میلیون میتونی بخری، داری همچین پولی؟
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
قربونت دستم گیره قیمت دستت افتادخبرم کن
مجتبی
۰۳:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
همه چی رو به مسخره و بازی میگیرید البته تقصیر ندارید عقل تون بیشتر از این نمیکشه
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط‌قاره‌پیمای‌اتمی‌‌کار‌خودتونو‌بکنید مگر‌دیگران‌از‌ما‌برای‌کارهاشون‌ازما‌اجازه‌گرفتن‌یا‌ما‌رفتیم‌توی‌کار‌انها‌مداخله‌کردیم‌؟
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
از کجا مییتونم بخرم؟
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
از سایت های موشکی
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با این موشکها میشه تورم کنترل کرد البته با حزینه انها میشه
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
کوچه مروی،اشنادارم مشتری هستی خبرم کن
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلا+ موشک میخواهی بخری به کجا بکنید
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بالاخره چقد شد چن دلار ؟ اینگار تو امازون خارجیارو زدن ما بریم ببینیم یک دهمش چقد میشه یه عدد می نوشتین
مجتبی
۰۳:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هر چیزی رو نباید مسخره کرد اگر همین قدرت دفاعی و موشکی نبود الان سر به بدن نداشتی هم اسیر دست جنایتکاران داعشی و صهیونیستی بود.خیلی متاسفم