سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی عمران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نقش انجمن‌های علمی در توسعه اقتصادی/ ظرفیت دانشجویی برای تولید علم جدی گرفته نشده است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره اهمیت انجمن‌های علمی در تولید علم توضیح داد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش انجمن‌های علمی دانشجویی در تولید علم اظهار کرد: تولید یک یک کار جمعی را طلب می‌کند و نباید به صورت فردی انجام شود.

او افزود: یکی از نقاط ضعف کشورمان این است که افراد در سیستم‌های آموزش عالی عادت به انجام کار‌های فردی دارند، در صورتی که افزایش تولید علم و تولید علم واقعی با کار جمعی، اشتراک گذاری عقاید، تحلیل و ... اتفاق می‌افتد.

صالحی عمران تصریح کرد: یکی از نهاد‌هایی که در دانشگاه‌ها شکل گرفته و در دنیا مهم بوده این است که دانشجو باید در کنار استاد هم آموزی کند تا آموزش‌ها منجر به کار‌های پژوهشی و علمی میان استادان و دانشجویان شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه استادان و دانشجویان به تنهایی نمی‌توانند تولید علم کنند، تاکید کرد: از نظر تعلیم و تربیت استادان و دانشجویان می‌توانند هم دیگر را وادار به تفکر، تحلیل و کار‌های علمی و پژوهشی کنند.

صالحی عمران بیان کرد: فعالیت استادان و همکاران که همان انجمن‌های علمی را تشکیل می‌دهند یکی دیگر از راهکار‌های تولید علم است، همچنین همکاری دانشجویان در کنار یک دیگر با نام انجمن‌های علمی به علت همفکری منجر به تولید علم می‌شود.

او گفت: گاهی اوقات کمتر به انجمن‌های علمی در تولید علم توجه می‌کنیم و در این زمینه از ظرفیت آن‌ها غافل مانده ایم چرا که در ماهیت آموزشی از دانشجویان به عنوان زیردست و تنها یادگیرنده یاد می‌کنیم بنابراین یکی از وظایف آموزش عالی این است که انجمن‌های دانشجویی را حمایت کرده و آن‌ها را تشویق کند تا در راستای علم بتوانند مسائل را حل کنند.

صالحی عمران اضافه کرد: نقش انجمن‌های علمی به شدت در تولید علم موثر است و استفاده از ظرفیت دانشجویان کشور در رشته‌های گوناگون باعث می‌شود تا رشد علم و توسعه اقتصادی کشور را شاهد باشیم چرا که انگیزه و هوش جوانان ایرانی در این راستا بسیار کارساز است.

او در پایان گفت: ظرفیت دانشجویان باعث تولید علم و در نهایت جهش اقتصادی کشور می‌شود که نباید از آن‌ها غفلت شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.