صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقادی به برگزاری دروس عملی در شهر‌های زرد نداریم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: برای برگزاری دروس عملی به صورت حضوری در شهرهای زرد تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و انتقادی در این زمینه نداریم.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری دروس عملی اظهار کرد: برگزاری دروس عملی تابع ابلاغ آئین نامه معاون آموزشی وزارت علوم است که مطابق دستورات وزارت بهداشت این قبیل از دروس باید در شهر‌های آبی و زرد برگزار شوند.

او افزود: اگر چه با چالش برگزاری دروس عملی و مهارتی در دوران کرونا مواجه شده ایم، اما سلامت دانشجویان در هر حالتی برای مهم ما حائز اهمیت است و این قبیل کلاس‌ها به منظور حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها به عنوان مشکل جهانی شناخته شده است.

صالحی عمران تصریح کرد: از آن جایی که معاونت آموزشی وزارت علوم اختیار برگزاری دروس عملی را به شهر‌های آبی و زرد داده بنابراین دانشگاه‌ها هم تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

او با بیان اینکه انتقادی در خصوص برگزاری دروس عملی در شهر‌های زرد نداریم، تاکید کرد: در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم هستیم و معاونان آموزشی دانشکده‌ها اختیار فراهم کردن حضور دانشجویان را در چنین شهر‌هایی دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره نحوه برگزاری دروس عملی گفت: به صورت مجازی از طریق سیستم‌های آموزشی دانشگاه‌ها بخشی از دروس عملی را برگزار کرده ایم و تاکنون تصمیمی به برگزاری این دروس به صورت حضوری با وجود بدتر شدن وضعیت پایتخت از نظر کرونا نگرفته ایم.


بیشتر بخوانید


صالحی عمران درباره برگزاری دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال جدید تصریح کرد: قبل از عید یعنی در اسفند ۹۹ قصد برگزاری دروس عملی را در فروردین ۱۴۰۰ داشتیم، اما به علت قرمز شدن پایتخت و اهمیت داشتن سلامت دانشجویان از انجام آن خودداری کردیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار