قبادیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم فعالیت دانشجویان در بخش‌های مهم صنعت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: دانشجویان متناسب با رشته‌های تخصصی خود باید در بخش‌های مهم جامعه فعالیت‌های عملی شان را بعد از آموزش‌های تئوری دانشگاه‌ها انجام دهند.

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶ طرح ملی را شروع کرده ایم که یکی از آن‌ها نه تنها ارتباط بلکه مشارکت صنعت با دانشگاه هاست.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای متفاوت از همه دانشگاه‌های کشور است و برنامه‌های قالب آن اصولا برمبنای عملیاتی بودن است و از این رو نیرو‌های حرفه‌ای و مهندسان مهارتی تربیت می‌کند.

قبادیان تصریح کرد: وزارت صنعت با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم نامه‌ای امضا کرده تا بخش قالب مهارتی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در شهرک‌های صنعتی و سایر صنایع و معادن کشور حمایت کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تفاهم نامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با وزارت صمت که در تاریخ ۱۱ اسفند روز دوشنبه منعقد شده منجر به این می‌شود تا نیاز دانشجویان در بازار کار رفع شود و وزارت صمت هم بتواند فعالان خود را در حوزه صنعت از نیرو‌های مهارتی دانشگاه‌ها تامین کند.

قبادیان درباره لزوم فعالیت دانشجویان در وزارت صمت گفت: مطابق برنامه ریزی وزارت خانه دروس نظری در دانشگاه‌ها به دانشجویان آموزش داده می‌شود و آن‌ها در بخش صنعت به صورت عملی تمام یافته‌های دانشگاهی خود را پیاده سازی می‌کنند.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی که شورای آموزش و پژوهش و مدیران صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام داده اند تاکنون نمایندگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان‌ها ارتباطی در زمینه فعالیت دانشجویان در بخش صنعت نداشته اند و از این به بعد دانشجویان متناسب با رشته‌های تخصصی خود در بخش‌های مهم و مختلف جامعه از قبیل معدن، خودروسازی، فولاد، سیمان و پتروشیمی فعالیت‌های عملی شان را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: بخش صنعت ، دروس عملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار