وزارت علوم در بهمن ماه ۹۹؛

از محدود شدن دسترسی دانشجویان به پایان نامه‌ها تا گشایش کلاس‌های عملی در شهر‌های زرد و آبی

وزارت علوم در بهمن ماه ۹۹ با اخبار متعدد و متنوعی مانند محدود شدن دسترسی دانشجویان به متن پایان نامه ها تا گشایش کلاس های عملی در شهرهای زرد و آبی گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت علوم در سال ۹۹ با وقوع ویروس کرونا شکل دیگری در آموزش به خود گرفت و همچون دیگر دستگاه‌های کشور اتفاقات پر  فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت که سعی داریم در قالب یک بسته خبری به طور ماهانه مهم‌ترین وقایع مربوط به این وزارتخانه را بررسی کنیم.

۲۰ سال است با پایان نامه فروشی درگیریم/ مواجه با متقلبان کار وزارت علوم نیست

محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: درباره معضل پایان نامه فروشی، اظهار کرد: حداقل ۲۰ سال است که کشور درگیر پایان نامه فروشی است و خیابان انقلاب هم محل این اقدام ناپسند محسوب می‌شود. مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به این مسئله ورود کرده‌اند و حل برخی مسائل با دست به دست هم دادن مجموعه‌ای از عوامل زمینه ساز، اتفاق می‌افتد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره تقلب در امتحانات مجازی، گفت: همیار تقلب و ... هم مسئله ای است که وجود دارد و جلوگیری از این اتفاقات واقعا کار وزارت علوم نیست، بلکه پلیس فتا و وزارت ارتباطات و .. باید درگیر این مسائل شوند.

گشایش کلاس‌های عملی دانشجویان در شهرهای زرد و آبی

 علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: بر پایه این مصوبات، کلاس‌های عملی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از شهرهای قرمز و نارنجی که نیاز به خوابگاه ندارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شهر‌های آبی و زرد حضوری می‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود از نظر شیوع ویروس کرونا در کشور پیش بینی می‌کنیم که ترم تحصیلی آینده هم مجازی برگزار شود.دانشگاه ها آموزش ترم آینده را از هفته جاری و برخی دیگر از هفته آینده شروع می‌کنند.

غلامی ادامه داد: تلاش بر این است که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی در مناطقی که در وضعیت آبی و زرد قرار دارند با تعداد کمتری از گروه های دانشجویی بخشی از دروس عملی که امکان ارائه آن‌ها به صورت مجازی وجود ندارد به صورت حضوری ارائه شوند.

خواب ۱۰ ساله وزارت علوم در همسان سازی حقوق/ سنگینی ترازوی عدالت برای پزشکان هیئت علمی!

سطح پایین حقوق مشکلی است که قشر های مختلفی در جامعه با معضلات آن دست به گریبانند و هیات علمی ها یک گروه از این عده کثیر هستند. هر عضو هیات علمی برای رسیدن به این درجه باید از مراتب بالای علمی برخوردار باشد و رنج و مشقت زیادی را متحمل شود. گروهی که سال ها درس خوانده و به عبارتی عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش کرده اند. 

دانشگاه‌ها آماده حضور دانشجویان در دانشگاه برای ترم آینده باشند

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت ترم تحصیلی بهمن دانشگاه ها، اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا ترم آینده دانشگاه‌ها هم شبیه به دو ترم گذشته مجازی، خواهد بود. در ترم آینده اصل بر آموزش غیر حضوری خواهد بود، اما به دانشگاه ها اعلام کردیم که آمادگی حضور دانشجویان در دانشگاه برای ترم بهمن ماه را داشته باشند.

سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ چگونه طراحی می‌شود؟

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور  درباره نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که در تاریخ ۲۰ آبان و ۲۲ مهر ۹۹ مصوب شد سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای همه متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ طراحی خواهد شد. کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰  برگزار نخواهد شد.

پاسخ وزیر علوم درباره محدود شدن دسترسی دانشجویان به سامانه گنج

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت بسته شدن دسترسی دانشجویان در ایران داک و ممانعت از دسترسی دانشجویان به متن پایان‌نامه‌ها، گفت: علت این اقدام تصویب آیین نامه  اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی توسط دولت بود که این قانون تنظیم و تصویب شده است.

او در ادامه بیان کرد: «آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» در راستای اجرای ضوابط و مقرراتی برای کنترل و جلوگیری از سو استفاده از اسناد و مدارک علمی تصویب شده است.

اجرای احکام دیوان عدالت اداری برای دانشگاه‌ها لازم الاجراست

محمدعلی کی نژاد، رئیس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت اجرای احکام دیوان عدالت اداری برای دانشگاه ها گفت: اجرای احکام دیوان عدالت اداری برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی لازم الاجراست؛ اگر دانشگاه‌ها احکام دیوان را اجرا نکنند حدود ۶۰ بورسیه دیگر به ۴۰ بورسیه بلاتکلیف اضافه می‌شود.با فرض اینکه احکام دیوان عدالت توسط دانشگاه‌ها پذیرفته شده، پرونده سایر بورسیه‌ها (۴۸ پرونده) را در دست بررسی داریم.  

شرم داریم حقوق اعضای هیئت علمی را اعلام کنیم

منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور  ضمن تایید پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی، گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در سال‌های گذشته با رشد مناسبی رو به رو نبوده است. هیئت علمی‌های جوان به دلیل اعمال نشدن افزایش پنجاه درصدی حقوق بیشتر از سایر اعضای هیئت علمی ضربه می‌بینند، زیرا در ابتدای تشکیل زندگی هستند و معمولا امکانات اولیه سکونت را هم در اختیار ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار