خواب ۱۰ ساله وزارت علوم در همسان سازی حقوق/ سنگینی ترازوی عدالت برای پزشکان هیئت علمی!

اختلاف حقوق محسوس حقوق اعضای هیات علمی علوم پزشکی به نسبت اعضای هیات علمی وزارت علوم زخم کهنه‌ای است که خیال التیام ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سطح پایین حقوق مشکلی است که قشر های مختلفی در جامعه با معضلات آن دست به گریبانند و هیات علمی ها یک گروه از این عده کثیر هستند.

هر عضو هیات علمی برای رسیدن به این درجه باید از مراتب بالای علمی برخوردار باشد و رنج و مشقت زیادی را متحمل شود. گروهی که سال ها درس خوانده و به عبارتی عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش کرده اند. 

هیات علمی های خاموشی که مثل سایر گروه ها بلبشوی ندارم ندارم راه نمی اندازند و با تمام سختی ها در دانشگاه مشغول به تدریس می‌شوند و دم برنمی آورند اما در سال های گذشته تورم افسارگسیخته صدای آنها را نیز بلند کرده است. هیات علمی های وزارت علوم در این سال ها آنچنان افزایش درآمدی نداشته اند و در مقابل هیات علمی های وزارت بهداشت از حقوق بالا  برخوردار نشده اند. 

تفاوتی محسوس که طعم تلخ نابرابری را مهمان گام آنها کرده است. تفاوت حقوقی که سال هاست بر سر آن مناقشه است و با این وجود لاینحل مانده است. 

شرم داریم حقوق اعضای هیات علمی را اعلام کنیم

منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تایید پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی، گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در سال‌های گذشته با رشد مناسبی رو به رو نبوده است. هیئت علمی‌های جوان به دلیل اعمال نشدن افزایش ۵۰ درصدی حقوق بیشتر از سایر اعضای هیئت علمی ضربه می‌بینند، زیرا در ابتدای تشکیل زندگی هستند و معمولا امکانات اولیه سکونت را هم در اختیار ندارند.

او با بیان اینکه شرم داریم میزان حقوق اعضای هیئت علمی جوان را اعلام کنیم، ادامه داد: بین حقوق اعضای هیئت علمی با عرف جامعه و حقوق کارکنان سایر دستگاه‌ها فاصله معناداری وجود دارد و باید به این موضوع توجه جدی شود.


بیشتر بخوانید


مجلس با همسان سازی حقوق کارکنان وزارت علوم موافقت نکرد

وزیر علوم روز ۱۲ بهمن ۹۹ با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه خواستار اعلام موافقت این سازمان با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق شاغلان دو وزارت علوم و بهداشت در سال آینده به میزان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شد. در نامه منصور غلامی به نوبخت آمده است:  احتراماً پیرو مذاکره حضوری اینجانب با جناب‌عالی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق شاغلین وزارتین متولّی آموزش عالی در سال آینده به میزان ۳۵۰۰ میلیارد تومان، به استحضار می‌رساند به رغم موافقت حضرت‌عالی، موضوع در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح و مورد موافقت قرار نگرفت. خواهشمند است دستور فرمائید موافقت آن سازمان با اختصاص اعتبار یادشده در لایحۀ بودجه سال ۱۴۰۰، اعلام شود.

غلامی پیش از این نیز رسیدگی به موضوع را از معاون اول رییس جمهوری خواستار شده و اظهار کرده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حسب ماده یک قانون احکام دائمی طبق مقرراتی خاص و براساس آیین‌نامه‌های مصوب هیات‌های امنا اداره می‌شوند و انتظار می‌رود حقوق و مزایای اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی (به‌جز کارکنان کادر درمانی که مشمول طرح تمام وقتی جغرافیایی هستند) یکسان باشد.


بیشتر بخوانید


وزیر علوم در این درخواست تصریح کرده بود: اعمال مصوبات متفاوت در هیات‌های امنای دو وزارت همواره موجب بروز نارضایتی در بین اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری بوده است. براساس پیشنهاد وزیر علوم، به منظور رفع نارضایتی‌های موجود، کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شود تا نسبت به یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای دو وزارتخانه، اقدام و پیشنهادات این کارگروه برای تصویب در دستور کار هیات‌های امنای ذی‌ربط قرار گیرد.  

گزارش 8 صبح///خواب ۱۰ ساله وزارت علوم در همسان سازی حقوق/ سنگینی ترازوی عدالت برای پزشکان هیئت علمی!

تمام جنجال ها برای اجرا نشدن ۱۰ ساله یک قانون!

حدود ۳ سال است که بحث همسان‌سازی حقوق اساتید هیئت علمی مراکز وابسته به وزارت بهداشت با وزارت علوم بالا گرفته و تورم و گرانی های افسارگسیخته، هیات علمی ها را وادار کرد سکوت خود را پایان بدهند.

پس از مدت‌ها کش و قوس بر سر همسان سازی، هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که مجلس باید آن را مصوب کند در غیر این صورت امکان اجرای آن وجود ندارد. اساتید هیئت علمی وزارت علوم، در دیدار‌های خود با نمایندگان مجلس، بار‌ها این خواسته را تکرار کرده‌اند، اما به دلیل تعریف نشدن منابع مالی آن، به اجرا درنیامده است. از آن رو که آخرین فرصت برای پیگیری با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس در دست بررسی است، اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمپین‌هایی نیز در فضای مجازی راه اندازی کردند تا شاید به هدف خود برسند.  

بر اساس قانون افزایش حقوق، فوق‌العاده ویژه باید هر دو سال یکبار افزایش پیدا کند؛ اما ۱۰ سالی می‌شود که این اتفاق در مجموعه‌های دانشگاهی وزارت علوم اجرایی نشده است. اینکه شانس موفقیت آن چقدر است، تنها بسته به اراده وزارت علوم برای خلع سلاح مجلس دارد اراده‌ای که در چند سال اخیر خبری از آن نبوده است.  

گزارش 8 صبح///خواب ۱۰ ساله وزارت علوم در همسان سازی حقوق/ سنگینی ترازوی عدالت برای پزشکان هیئت علمی!

بعد از ۱۰ سال باز هم منتفی است

منصور غلامی وزیر علوم در گفت وگو به خبرنگار دانشگاهی، در این باره گفت: افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در سال آینده با رد لایحه ۱۴۰۰ فعلا منتفی است.

البته در این پیشنهاد وزارت علوم به دنبال اجرای نصفه و نیمه بود و اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان درخواستی  فقط به همسان‌سازی اعضای هیأت علمی با حذف همسان‌سازی کارمندان اداری و اجرایی اختصاص یافته است. این اقدام ناباورانه، تبعیض‌آمیز، شخصی‌سازی و سلیقه‌ای از طرف دولتمردانی که خود عضو هیأت علمی‌اند موجب عدم رعایت عدالت در پرداخت شد و شکاف معناداری را در محاسبه دستمزد و پرداخت حقوق کارکنان درون سازمان با اعضای هیأت علمی  همچنین در برون سازمان با کارمندان وزارت بهداشت ایجاد خواهد کرد.  

اما آخرین تیر ترکش وزیر علوم  نیز به هدف نخورد و داستان انفعال و نظاره گری وزارت علومی ها پایان نیافت؛ همان بودجه اجرای نصفه و نیمه و ناقص و ناعادلانه هم منتفی شد. البته داستان به این جا هم ختم نمی شود و با نگاهی  به سابقه نه چندان موفق آقای وزیر همانند عدم اجرایی سازی افزایش ۵۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی با گذشت یک سال از ابلاغ آن، خیلی هم نباید از عدم موفقیت متعجب و امیدوار و دل خوش به دیپلماسی وزیر علوم بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
باتوجه به همسان سازی حقوق بازنشتگان مهرماه۱۳۹۹وتورم نیازبراساس قانون تبصرها اضافه کردن بازنشتگان عملی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بالاترین نیزان حقوق اعضا هیات علمی مربوط به اعضا هیات علمی وزارت نفت است که بین ۲۰ تا ۳۴ میلیون تومان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
مگه كارمندان دانشگاه وزارت علومچه فرقي با بقيه كارمندها دارن كه فقط در سال ٩٩ نزديك به ١٢٠ درصد رشد كرده ومتاسفانه ميبينم كه هنوز هم ادعاي مطالبات وافزايش حقوق دارن ومابقي كارمندان هنوز حكمشون زيرپنج ميليون تومان هست از مسولين محترم سازمان برنامه وبودجه خواهشمنديم حكم كارمندان وزارت علوم ودانشگاها را بررسي بفرماييد كه سربه فلك كشيده خواهشمنديم به فكر ما ديگر كارمندان دولت هم باشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مسابقه پول راه افتاده ارزشهای علمی گم شده در حقوق کارکنان ملاکی وجود ندارد این نزاعها حکایت از تنزل منزلتهای اجتماعی دارد!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام. انصافا هیئت علمی های وزارت علوم رو با هیئت علمی های کشورهای اروپایی مقایسه کنید. بخدا کتاب های انگلیسی رو به اجبار تو ایران میدن به دانشجو ها و نمره میدن بعد همان ترجمه ها رو به دانشجوی دیگه ای میدن تا تدوین کنه و بنان خودش با پول دانشگاه چاپ کنه!! اینم از هیئت علمی وزارت علوم!! در هفته ۲ روز تدریس اون هم با جزوات ۳۰ سال قبل بخدا ماهی ۹ میلیون تومن هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
با سلام. هیئت علمی وزارت علوم چرا فرافکنی می کنند؟ هیئت علمی وزارت بهداشت غیر از تدریس موظفی در دانشگاه در بیمارستان نیز برای دولت کار می کنید و دلیل بیشتر بودن حقوق هیئت علمی وزارت بهداشت همین هست اما هیئت علمی وزارت علوم در هفته ۲ روز به صورت موظف تدریس و یا پژوهش خود را انجام داده و بقیه روز های هفته در استراحت کامل می باشد.ظاهر مساله رو پاک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هیات علمی وزارت بهداشت که معارف تدریس می کند در کدام بیمارستان شیفت می گیرد. بفرامائید ما هم بدانیم
Iran (Islamic Republic of)
آرش شکوری
۰۹:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
تصمیم گیرنده یه مجمع متشکل از اعضای هیات علمی و اجرا کننده هم یه سری مدیر هیات عملی. خودشون تصمیم میگیرن دریافتیشون 2 3 برابر بشه و خودشون هم از خودشون حمایت میکنن. همسان سازی وزارت بهداشت و علوم رو هم اونطوری که شنیدم دارن فقط برای اعضای هیات علمی انجام میدن. وزارت علوم داره به سمت ارباب رعیتی شدن میره انگار.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
همسان سازی باید هم برای کارمندان هم برای هیات علمی انجام بشه وگرنه عدالت رعایت نشده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
اکثر اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی؛ دارای مدرک با کیفیت از بهترین دانشگاههای کشورند و بعد از دیپلم 12 سال بدون درآمد درس خوانده اند. حقوق حقه ی آنها لااقل 80 ملیون می باشد. هر کسی که با مدرکی با کیفیت نامعلوم؛ در اداره ای استخدام شده و حین تحصیل کار و دریافت حقوق هم داشته, و یا به مرور با جورکردن مدرکی کم مایه ارتقای شغلی داشته است.نباید خود را با نخبه ترین افراد علمی کشور مقایسه کند. باید در آینده ی نزدیک؛ از کسانی که با مدرک لیسانس؛ فوق لیسانس و غیره به عنوان کارمند فعالیت می کنند؛ یک آزمون از دروس پایه اخذ شود و اگر در آن نمره لااقل قبولی اخذ کردند به ادعاهای آنها توجه شود و گرنه نقش مدرک آنها در دریافتیشان حذف گردد.
Iran (Islamic Republic of)
آرش شکوری
۰۸:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اقای جواد خان نخبه عزیزم
از طرز تفکر چندش آورتون مشخصه از خودتون یه امتحان ساده در دروس عمومی هم بگیرن فقط نام و نام خانوادگیتون رو درست مینویسید. خودم کارمند وزارت علوم هستم و از اوضاع خنده دار علمی بسیاری از همکاران و خصوصا همفکرانتون کاملا مطلعم که اصولا اگه اینطور نبود وضع علمی مملکت به مراتب بالاتر از این میشد. دلایل دانگرید نشدن امثال شما رو هم خودتون بهتر میدونید و اینجا هم جاش نیس مطلب رو باز کنم که یجور تف سربالا محسوب میشه برا کلیت وزارت خانه.
برای اطلاع دوستان میگم ببینید این طرز تفکر غالب در بین هیات علمی های ماست! و همینها هستند که با این منش و شخصیت و هوش مدیریتی تصمیماتی میگیرن که زندگی و معیشت اینهمه کارمند غیر هیات علمی رو تحت تاثیر قرار میده.
از ادمین گرامی خواهش میکنم جوابم رو منتشر کنه تا صدای ما هم شنیده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مش غلام
۱۵:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
آقا جوادچرا شما نمی گوئید کارکنانی هستند که بیشتر از هیات علمی ها مسائل حالیشون هست و اگر یک ساعت در آزمایشگاه یا کارگاه نباشند هیات علمی ها هیچ کاری نمی توانند انجام بدهند و با آنروز کلاس را تعطیل کنند. در ضمن حقوق برای گذران زندگی است و هیات علمی و کارمند ندارد و باید ضریبی برای کارتحقیقاتی و تدریس اعضای هیات علمی تعیین شود! قرار نیست هر استادی بتواند هر نوع خودرویی خواست سوار شود ویک کارمند نتواند حتی پراید هم سوار شود!
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۹:۲۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
اقای نخبه پیاده شو با هم بریم. من کارمند با مدرک فوق لیسانس دانشگاه تهران با شمای هییت علمی فقط در ۴-۵ سال دکتری خوندن تفاوت داریم. درسته باید تفاوت حقوق باشه ولی در همین حد همین ۴-۵ سال. نه جوری که تفاوت بین زمین و آسمون باشه. مگه شما از باغ بالا اومدید که خودتون و اینقدر برتر میدونید. همین کارمندا نباشن کارای شما پیش نمیره. درسته که بعضی کارمندها مدرک و کیلویی میگیرن ولی هییت علمی هایی هم هستن که سواد کافی ندارن و با پارتی جذب شدن و لایق این موقعیت نیستن. ضمنا مشکل ما کارمندای وزارت علوم همسان سازی با کارمندای وزارت بهداشته که با همین مدرک و سابقه کلی حقوقشون از ما بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اعضای هیئت علمی که تازه به استخدام در میایند بالای 10 میلیون تومان است پس کارمندان وزارت علوم و دانشگاه های تابعه باید چه بگویند. ضریب افزایش حقوق کارمندان به 2500 ریال هم نمی رسد ولی ضریب اعضای هیئت علمی بالای 30000 ریال است. اگر این تبعیض را برمی تابید تبعیض اختلاف وزارت علوم و بهداشت را هم تحمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
نخبه کشی
۱۵:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
کدام هیات علمی نو استخدام بالای ده میلیون یا حتی معادل آن حقوق می گیرد؟ می دانید اگر مطلبی کذب و مغرضانه ذره ای در تصمیم تصمیم گیرندگان تاثیرگذار باشد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید؟ آیا واقعا نحوه اعمال ضرایب را اینگونه می دانید؟ یعنی استاد بیش از دوازده برابر کارمند دریافتی دارد؟!!!!!! از خدا بترسید و برای اهداف خود، حق دیگرانی که نجابت میکنند را با فریب تضییع نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
جنابان هیات علمی چرا باید فاصله شما با کارمند همان دانشگاه که در آن خدمت می کنید باید اینهمه باشد مگر خون شما رنگین تر از کارمندان است؟ مگر کودکان و خانواده آنها نیازهای مادی ندارند؟ آیا سفر به خارج و جزایر فقط حق شما و خانواده هایتان است! چرا همین افراد بجای برخ کشیدن انسانیت شان مدارک و مدت تحصیلات خود را برخ ما کارمندان می کشند! 12 سال را از جیب بیت المال استفاده کرده ای
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام.
هم معلمان و هم اعضای هیئت علمی دانشگاه باید دارای بالاتربن سطح حقوقی باشند زیرا آینده کشور را میسازند و نباید دغدغه معیشت داشته باشند.
اما به هر حال تفاوتهایی وجود دارد.هیئت علمی ها چون ۱۰ سال بیشتر نسبت به معلمان عزیز تحصیلاتشان طول میکشد لذا ۱۰ سال دیر تر حقوق بگیر میشوند و همیشه ۱۰ سال از زندگی عقب هستند. در صورتی که اختلاف حقوق چندانی ندارند. به عنوان مثال یک معلم با لیسانس تربیت بدنی ماهانه حدود ۶ میلیون دریافت میکند و یک هیئت علمی با دکتری ماهانه ۷ ونیم میلیون دریافت میکند. در واقع اختلاف حقوقی ندارند چون ۱۰ سال دیر تر حقوق بگیر میشوند.
موضوع دیگر اینکه هیئت علمی ها شب و روز ندارند و مرتب باید مقاله بنویسند و سطح علمی کشور را بالا نگه دارند و این باعث میشود فرصت فکر کردن به شغل دوم نداشته باشند. علاوه بر این سطح توقع جامعه از آنها زیاد است.

اما در مجموع این دو قشر جامعه جزء مظلوم ترین افراد هستند که هیچ موقع به حق و حقوق خود نرسیده اند در حالی که از خودگذشتگی زیادی از خود نشان میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
آرش شکوری
۰۸:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
عزیز شما احتمالا تازه استخدام شدی اینجوری احساسی نظر نده که جو رو برگردونی به نفع خودتون. داری یه لیسانس با 20 سال سابقه رو با خودت که 6 ماه استخدام شدی مقایسه میکنی.
هیات علمی ها به صورت عادی 2 برابر یه غیر هیات علمی حقوق میگیرند.
من دریافتیم با مدرک فوق لیسانس و 17 سال سابقه کار در وزارت علوم کمتر از شش میلیون تومنه. یه هیات علمی با سابقه به مراتب کمتر از این بالای 10 تون حقوق میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
همین هیات علمی ها که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و یا به فرصت مطالعاتی میروند وقتی از وضعیت حقوق و درآمد اساتید و کارکنان آن دانشگاهها صحبت می کنند میگویند تفاوت چندانی ندارند ولی چرا باید در ایران فاصله هیات علمی و کارمند تا این حد باشد!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
منظور از هیات علمی علوم پزشکی اساتید غیر بالینی هستند یعنی کسی که در دانشگاه علوم پزشکی. ادبیات تاریخ زبان ریاضی تدریس می کند حقوق چندبار حقوق کسی است که در دانشگاههای تهران شریف اصفهان همان مطالب را تدریس می کند نه اساتید خود رشته پزشکی که به انها اساتید بالینی می گویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
حقوق اساتید باید با توجه به اهمیت دروس و رشته، درجه دانشگاهی که در آن تدریس میکنند متغییر باشد نه اینکه کسی که در شریف تدریس میکند با کسی که در یک شهر کوچک هیات علمی است حقوق یکسان دریافت کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آیا یک هیت علمی تاریخ یا ادبیات یا هررشته ای غیر از پزشکی باید حقوقش با هیت علمی پزشکی برابر باشه همینی هم که بهتون میدن نصفش اضافتون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
جناب دکتر یعنی دکترای الکترونیک از یه متخصص داخلی کمتره یا ازیه دکترای پرستاری پس اول فکر کن بعد حرف بزن دوما قرار نیست یه دکترای تاریخ از یه دبیر تاریخ حقوقش کمتر باشه در ضمن کشورهای پیشرفته حرف اول رو رشته های علوم انسانی میزنه که با ای کیو بالا تمام نخبگان رو از کشورهای دیگه جذب میکنند پرفسور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
پاسخ به ناشناس ۰۸ بهمن ۱۳۹۹:
پسته بی مغز چون لب واکند رسوا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
حقوق را باید متناسب با نیاز انسانی و کرامت انسانی در نظر گرفت. درسته که اعضای هیئت علمی بیشتر درس خواندند ولی نان بیشتری که نمی خورند. معده ها همه یکسان است حالا کمی بیشتر یا کمتر نه این که کارگر اصلاً نان نداشته باشه و هیئت علمی تو کاخ زندگی کنه. منه کارمند بعد از سی سال خدمت هنوز نتوانستم یک آلونک برای خودم تأمین کنم. به نظر من برای تصویب میزان حقوق نباید تحصیلات خیلی در نظر گرفته شود. در کشوری مثل سوئد مدیران از کارگران کمتر حقوق نگیرند بیشتر هم نمی گیرند
United States of America
دانشگاهی
۰۰:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
حضور 40 ساعت در هفته در دانشگاه
تدریس تا 20 ساعت در هفته
تربیت و هدایت دانشجوی کارشناسی ارشد
تربیت و هدایت دانشجوی دکتری
تسلط به زبان انگلیسی
نوشتار مقالات متعدد انگلیسی و فارسی
نوشتار کتاب
اختصاص شب و روز به کار پژوهش جهت حفظ کیفیت مد نظر دانشگاه
نداشتن تعطیلات واقعی که در همون ایام تعطیل استرس مقاله و پژوهش حرومش میکنه
برای بالاترین سطح علم کشور و دریافت 7 تومن برای اعضای زیر 10 سال استخدام که فقط 3 تومنش برای اجاره خانه است.
اینا کجاش حسادت داره. عزیزان معلم و کارگر و ... برای احقاق حقوق خود به سایر گروهها چنگ نزنید. راهکار پیگیری خودتان است نه حمله به دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
کمتر از 10 میلیون نمیگیره همون زیر 7 سال سابقه. در ضمن 20 ساعت تدریس هم حقوق جداگانه داره و امتیازات دیگه ای دارید که کارمند و کارگر نداره اینجوری که میگید جیگرم کباب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
آقای دانشگاهی علاوه از حقوقی که می گیرید مزایا و تسهیلاتی که به شما تعلق میگیره هیچوقت به یک کارمند تعلق نمی گیره! وام خودرو، وام مسکن، خانه سازمانی، خودروی دولتی، سفر خارجی، در آمد تحقیقاتی و... لااقل کارمندان دانشگاهها را هالو فرض نکنید! شما مردم خارج از دانشگاه ندانند از چه مواهبی برخوردار هستید و کارمندان دانشگاهها که میدانند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
هیئت علمی کیلو چنده پولا رو بدین اون سلبریتی های خائن که یه فیلم بازی میکنند چند میلیارد میگیرند پشت سر نظام هم صفحه میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
خب برو سلبریتی شو چرا اومدی هیات علمی شدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه این وزیر علوم و معاونان محترمشان، سوءتفاهمی بیش نیستند که فقط اشتباهی بودند.
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۰:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
در شگفتم از دوستانی که میگن هیات علمی چیکار میکنه. با شرایطی که الان هست اکثرا بفکر مهاجرت هستند. بزودی خواهید فهمید هیات علمی چکار میکرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هر چه زودتر بروند بهتره!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
مگه در آموزش وپرورش ، فوق لیسانس و دکتر کم داریم . آیا این معلمان با این مدارک ، زحمت نکشیده اند ، آیا خون دل نخورده ناند ، آیا دود چراغ نخورده اند ؟
خود آقای وزیر علوم ، اگه حقوق های بسیار اندک معلمان آموزش و پرورش را منصفانه بررسی کند و یکطرفه قضاوت نکند ، آن وقت ، باید نسبت به حقوق هیات علمی دانشگاه شاکر باشد.
'دولت محترم هم با اطلاع داشتن از وضعیت معیشت بسیار سخت معلمان، بدور از عدالت است که حتی یک درصد هم به حقوق هیات علمی دانشگاه اضافه کند.

دفوق لیسانس ، دبیر آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
,بهرام
۰۱:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
حقوق اساتید دانشگاه آزاد از آموزش و پرورش هم کمتره یک طرفه نرو به قضاوت مشکل اصلی رو دریابید که چرا باید معلم و استاد حقوق کم بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید

آقای وزیر علوم در بیاناتشون گفتند که یک عضو هیات علمی جوان ، در ابتدای کار در دجنشگاه ، هیچ امکاناتی در اختیار ندارد و در وضع معیشتی سختی قرار دارد.
بنده از طرف همه معلمان آموزش و پرورش باید بگویم که یک معلم، در آستانه ی بازنشسگی و با داشتن چند سر عائله و داماد و عروش و چندین نوه ، هنوز مستاجر است و توان خرید یک خانه ارزان را ندارد . بگذریم از اینکه نمی تواند ارزان ترین ماشین را بعد از چندین سال خدمت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
عموماً اعضای هیئت علمی ارز معتبر جهانی هستند و برای علم و تخصص آنها در کشورهای پیشرفته تقاضاهای زیادی وجود دارد، مسولان راضی نباشند که با وجود سرمایه گذاری های عظیم مملکت، براحتی نخبگان مملکت راهی کشورهای دیگر شوند. در سالیان گذشته رتبه علمی و پژوهشی کشور طبق آمار های معتبر جهانی رشد بسیار خوبی را داشته است. این سرمایه ها و ذخایر فکری جامعه را به ثمن بخس نفروشید. در طی یک سال گذشته تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی مشغول دریافت دانشنامه های تحصیلی و ترجمه آنها در جهت خروج از کشور می‌باشند. بی شک کالای آنان را خریدارانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اگر میخانت برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تحقیقاتی که از بابت انها پول گرفته و در قفسه های کتابخانه ها خاک میخورند به هیچ دردی نمیخورد!
Lithuania
Neda
۱۶:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
یک عضو هیئت علمی تقریبا تعطیلی ندارد. شاید یه کارمند روزی ۸ ساعت کار کند اما یک عضو هیئت علمی تقریبا تمام ساعات روز به جز زمان خواب مشغول کار کردن است. تا به روز باشد و مقاله های متعدد چاپ کند. پس اگر به ساعت کار روزانه و تمام ساعات روزهایی که فرد مطالعه کرده تا به این سطح برسد را حساب کنید، حقوق اساتید به خصوص اساتید جوان بسیار کم است.
سقف حقوق هم برای اساتید قدیمی و افرادی که در دانشگاه علاوه بر تدریس پست مدیریتی ( که البته غالبا به دلیل قدرت و نفوذ سیاسی خود این پست را دارند) دارند معنا پیدا می کند نه برای افراد آکادمیکی که هیچ پستی ندارند. و این دلیل دوگانگی است که شما در اظهار نظرهای متفاوت می بینید.

طلب خیر برای همه
Iran (Islamic Republic of)
Sh. M
۱۹:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
تبعیض، بی عدالتی، فقر کارکنان را نمی بینید 90 درصد کارمندان دانشگاه‌ها زیر خط فقرند حال آنکه بودجه کارمندان را وزیر محترم به هیات علمی اختصاص داده از خدا نمی ترسی؟ از آبرویت بترس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اگه حقوقشان کمه بروند کارمند شوند چرا بیخودی زحمت می کشند. دروغ که شاخ و دم ندارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مگر آقایان و خانم های هیات علمی را بزور هیات علمی کرده اند؟ اگر دنبال استراحت و تفریح بودند چرا این شغل را انتخاب کرده اند؟ چرا موقع برخورداراز مزایا و دادن پز هیات علمی این حرفها را نمی گویند!!! در قبال سختی کار شما در مورد اساتید و اعضای هیات علمی وزارت بهداشت چی باید گفت که زمان در کارشان برای شان معنی ندارد و در ساعات اورژانسی باید سر بیمار حاضر شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
عضو هیئت علمی پیام نور با دریافتی 5350000 هزار تومان هستم و 17 سال سابقه
Iran (Islamic Republic of)
ساپات
۱۵:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اعضای هیات علمی با همترازهای انها در ادارات دیگر چه تفاوتی دارد، دو نفر از یک دانشگاه مدرک دکتری گرفتن یکی به خاطر داشتن پارتی هیات علمی شده و ان یکی خیر تفاوت این دو تا در گرفتن حقوق چیست
Netherlands
تورج
۱۷:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
پول را به مدرک نمیدهند به کار و فعالیت می دهند هیات علمی فقط مدرک دکتری ندارد. هیات علمی جایگاه هست و برای رسیدن آن به آن پله اول مدرک هست بقیه لس را شما سوادت نمیرسد عزیز برادر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
چطوره که از بیان حقوق شرم دارن و میگن کمه اما وقتی میگن میخوان مثل همه براشون سقف حقوقی بزارن دست و پاشون اینجوری میلرزه
قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروسو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اگر قراره سقف پرداخت گذاشته بشه، قطعا این هیات علمی وزارت بهداشت هستش که ضرر میکنه نه هیات علمی وزارت علوم. اگر سقف حقوق هیات علمی وزارت علوم رو برای سال بعد 33 میلیون در نظر بگیرید، کف حقوق هیات علمی وزارت بهداشت بالای 25 میلیون تومان خواهد بود. اگر واقعا دنبال حقیقت هستید، لطفا مبالع دریافتی اعضای هیات علمی جدیدالاستخدام وزارت بهداشت را پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
0واقعا شرم داشته باشید از این همه زیادت خواهی. مگه چیکار میکنید که این همه.....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
عضو هیت علمی پیام نور با دریافتی 5350000 هزار تومان هستم و 17 سال سابقه کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
این حقوق هایی که به اعضای هیئت علمی می دید حرام است مگه با کارگر معلم چه فرقی دارند کهرباید این حقوق های کلان بگیرند از دو سه جا هم درامد داشته باشند مردم را راضی نیستند
France
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
شما هم لطف کنید تا ۳۵ سالگی درس بخونید وبه جای اینکه شب از ساعت ۱۰ سرتو نو بذارین روی بالش به راحتی بخوابین تا نزدیکیهای صبح مطالعه کنید مقاله بنویسید از خوشیهای زندگی چشم بپوشید وبعد تو ۳۵ سالگی که عضو هیات علمی شدید باز هم مطالعه دایم داشته باشید وشب زنده داری تا علمتون به روز باشه واز این حقوق به قول خودتون حرام استفاده کنید این گوی واین هم میدان
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۴:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
این شد منطق. مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۱۴:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
همه شغل ها محترم هستند. ولی در شگفتم که نمی دانید عدالت به معنای تساوی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
یعنی هنوز فرق کارگر و معلم و استاد و ... نفهمیدی
آخرین اخبار