سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد قبولین کنکور امسال نسبت به سال‌های اخیر

فرماندار بناب با توجه به افزایش تعداد قبولین کنکور امسال نسبت به سال‌های اخیر گفت: ۹۳۱ نفر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و این آمار در ثبت نام دانش آموزان و قبولین کنکور امسال نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است و ۴۱۱ نفر در دانشگاه‌های دولتی امسال پذیرفته شدند.

رضا لعلی گفت: از این آمار ۴۱۱ نفر دانش آموزان دختر و پسر به تعداد ۴۰ نفر به رشته پزشکی، ۸ نفر به دندانپزشکی، ۵۰ نفر پیراپزشکی، ۸۳ نفر فرهنگیان، ۱۲۰ نفر مهندسی، و در سایر رشته‌ها ۱۰۸ نفر قبولی در این شهرستان بوده است

وی در خصوص مطالبات جوانان در مورد تحصیل، اشتغال و مسکن جوانان اظهار داشت: در جامعه نباید به دنبال مدرک گرایی بود چرا که این کار باعث سرکوب عمر و زمان جوانی و آمال و آرزوهایش میشود ودر کنار آن، همچنین سرمایه دولت هم هدر میرود، و به دنبال اشباع بعضی رشته‌های تحصیلی نرخ بیکاری جامعه هم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: متولیان و مشاوران دستگاه تعلیم و تربیت چه بسا بهتر است در وهله اول در زمان انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی استعداد یابی و به صورت صحیح هدایت تحصیلی اقدام کنند.

فرماندار بناب بااشاره به خودباوری، ایمان، هویت شخصیتی دانش آموزان گفت: باید در آموزش و پرورش زمینه‌ای فراهم شود تا آینده سازان کشور به دنبال مهاجرت نباشند و به فکر آبادی کشور ایرانمان باشند.

 

برچسب ها: مهاجرت ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.