ایلام؛

پوشش 100 درصد سواد آموزان استان

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان از پوشش 100 درصدی سواد آموزان استان در دوره های تحکیم و انتقال در سال جاری خبر داد.

پوشش 100 درصد سواد آموزان استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛فارس شریفی گفت: 100 درصد حجم ابلاغی در دوره های انتقال و تحکیم پوشش داده شده و در دوره سواد آموزی نیز 2 هزار و 285نفر معادل 76 درصد زیر پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته اند.

شریفی با بیان اینکه گروه هدف سوادآموزی در رده سنی 10 تا 49 سال هستند، علت عدم پوشش سواد آموزان به صورت کامل در دوره سوادآموزی را مهاجرت یا تغییر مکان زندگی این افراد اعلام کرد.

وی افزود: اکنون در زمینه جذب سوادآموزان پوشش در استان ایلام 89.49 است ضمن اینکه پوشش 100 درصدی در دوره های سوادآموزی در دستور کار جدی قرار دارد.

وی اظهارکرد: از مجموع سوادآموزان جذب شده در سال جاری یک هزار و 64 نفر مرد و مابقی زن هستند که از این تعداد سه هزار و 480 نفر در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری سکونت دارند.

شریفی با بیان اینکه ایلام با 738 نفر و ایوان با 35 نفر به ترتیب بالاترین و پایین ترین تعداد آموزش سوادآموزی در استان را دارند، ادامه داد: امسال برای پوشش سوادآموزان با انعقاد قرارداد با موسسه های غیر دولتی کارشناسانی با عنوان آموزش دهنده به این سازمان معرفی شدند و پس از تایید آموزش و پرورش کار آموزش سوادآموزان به این افراد واگذار شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.