ایلام؛

خریداری13 هزار تن ذرت از کشاورزان استان

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گفت:از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 13 هزار تن ذرت به نرخ تضمینی از ذرت کاران استان خریداری شده است.

خریداری13 هزار تن ذرت از کشاورزان استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛جهان عبدی با ذکر اینکه میزان برداشت و خرید ذرت دانه ای نسبت به سال گذشته تاکنون 44 درصد افزایش داشته است اعلام کرد: کار خرید ذرت دانه ای از کشاورزان استان تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

وی با یاداوری اینکه بیشترین میزان کشت ذرت استان در شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر انجام می شود، ادامه داد: یک سیلو در شهرستان مهران با ظرفیت 2 هزار تن، یک سیلو با ظرفیت یک هزار تن در دره شهر و چهار سیلو در دهلران با ظرفیت 15 هزار تن آماده خرید ذرت از کشاورزان هستند.

وی بیان کرد: تاکنون هشت هزار و 800 تن از ذرت کشاورزان ایلامی توسط بورس به فروش رسیده که امیدواریم وجه آن هر چه زودتر به حساب کشاورزان واریز شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان افزود: قیمت خرید تضمنی ذرت از کشاورزان در سال زراعی جدید 10 هزار 368 ریال اعلام شده است.

چهار هزار و 900 هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته است که عمده این اراضی به گستره سه هزار و 800 هکتار در شهرستان دهلران قرار دارد.
 
 


 
انتهای پیام/
برچسب ها: ذرت ، دهلران ، خرید ، نرخ ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.