رابطه مهاجرت به یاسوج با ناهنجاری‌های اجتماعی بررسی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فراخوان اولویت های پژوهشی استانداری خبر داد و گفت: رابطه مهاجرت به یاسوج مرکز استان با ناهنجاری‌های اجتماعی بررسی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مجید محنایی اظهار داشت: طی مکاتبه‌ای با روسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های پژوهشی این استان طبق مصوبه کارگروه پژوهش و فناوری در دو بند ارسال شده است.
وی عنوان کرد: کارگروه پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در 19 دی‌ماه امسال ارزیابی آثار تسهیلات صندوق توسعه ملی در فرآیند توسعه اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد طی برنامه پنج توسعه و بررسی رابطه مهاجرت به مرکز استان با ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان اولویت‌های پژوهشی استانداری مشخص کرد.
محنائی ابراز کرد: دانشگاه‌های استان اعم از دولتی، آزاد، پیام‌نور و ... موظف بوده تا 11 بهمن‌ماه در زمینه اطلاع رسانی و تدوین پروپوزال‌های مربوطه و ارسال آن به دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه در تبدیل یک ایده به اختراع مشکل داریم، فزود: می‌طلبد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری از جوانان حمایت کرده و برای تجاری‌سازی طرح‌ها آنان را یاری کنند.
محنائی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه پژوهش توجه خاصی شده است، ادامه داد: هرچند تعداد دانشجویان در کشور کاهش پیدا می‌کند ولی آمار دانشجویان دارای تحصیلات تکمیلی به نسبت دیگر افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برخی از مراکز علمی و صندوق‌های مربوط به این حوزه هنوز در استان راه‌اندازی نشده است، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری میزگردهای پژوهشی متناسب با ظرفیت‌های موجود استان اقدام کنند.
انتهای پیام/غ

بررسی مهاجرت به مرکز استان

برچسب ها: مهاجرت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.