تئاتر در هفته اي كه گذشت؛

تئاتر در آخرين هفته اجرايي سال 90

تئاتر در هفته گذشته آخرين اجراهاي سال 90 را در سالن هاي مختلف به همراه بزرگرداشت محمود استاد محمد و اكبر رادي، از سر گذراند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، تئاتر در هفته گذشته كه به نوعي آخرين هفته خود را در سال 90 مي‌گذراند با اجراي نمايش هاي صحنه اي در سالن هاي مختلف هفته خود را گذراند.

از جمله مسائل مهمي كه در هفته گذشته و در كل در 1 ماه گذشته مورد توجه تئاتر و اهالي آن بوده است شوراي حمايت و شايعات مربوط به آن بوده است.

اين بحث در برنامه مجله تئاتر هفته گذشته مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در برنامه هاي جديد نيز محور اصلي است.

مراسم نخستين مسابقه نمايشنامه نويسي روزنه آبي ويژه بزرگداشت اكبر رادي در اين هفته و در شهر رشت برگزار شد.

در اين مراسم نمايندگاني از بنياد رادي از جمله حميده بانو عنقا، هادي مرزبان، بهزاد صديقي، و همچنين محمد علي دشتگلي سرپرست اداره كل هنرهاي حضور داشتند.

در اين هفته بزرگداشت محمود استاد محمد در خانه هنرمندان و همچنين تئاتر شهر برگزار شد.

استاد محمد كه سابقه ديرينه اي در نمايشنامه نويسي دارد در روز 5شنبه 25 بهمن به تماشاي نمايشنامه خواني آسيد كاظم كه خود به نگارش درآورده است نشست.

در اين نمايشنامه خواني محمد رحمانيان به همراه حسن پورشيرازي، مهدي سلطاني، افشين هاشمي، محمدرضا رحيمي (محمود)، عباس غفاري و تعدادي ديگر از هنرمندان حضور داشتند.

در هفته اي كه گذشت خبر استعفاي پانته آ بهرام را از شوراي انتخاب متون تماشاخانه ايرانشهر شنيديم اين دومين استعفا پس از عليرضا نادري از اين شورا است.

وي دلايل خود را به صحبت هاي عليرضا نادري ارجاع داد.

اين هفته آخرين هفته اجراهاي نمايش هاي صحنه اي بود تئاتر شهر و تماشاخانه ايرانشهر شب گذشته 26 اسفند اجراهاي خود را به پايان رساندند.

گفتني است، نمايش "آمديم نبوديد رفتيم" به كارگرداني رضا حداد پس از تعطيلات نوروز اجراي خود را از سر مي‌گيرد./ي2

يادداشت از شيوا حميدخاني.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار