افتخاري:

شكوفايي توليد ملي در گرو مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادي است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي فساد اقتصادي را نقطه مقابل توليد ملي و مانع جدي بر سر راه آن دانست و تاكيد كرد: فساد اقتصادي انگيزه توليد كنندگان براي فعاليت را كاهش مي دهد لذا در واقع شكوفايي توليد ملي در گرو مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادي است.

لاله افتخاري نماينده مردم تهران، ري، اسلامشهر و شميرانات در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثير توليد ملي در مقابله با تحريم ها اظهار داشت: حمايت هرچه بيشتر از توليدات داخلي ، تحريم هاي دشمن را بيش از پيش زمين گير مي كند چراكه ظرفيت وتوانمندي نيروي انساني در كشور براي رفع نيازهاي داخلي بسيار بالاست.

وي يكي از اقدامات ضروري براي رسيدن به توليد ملي را يافتن نقاط ضعف موجود در اين عرصه دانست و تاكيد كرد: اولين گام براي حمايت از توليد ملي بايد از سوي دولت ومجلس از طريق وضع قوانين مناسب و اجراي دقيق آنها برداشته شود.

افتخاري با اشاره به اينكه اتكا به منابع خارجي مي تواند ما را نسبت به تحريم ها آسيب پذير كند، تاكيد كرد: با توجه به امكانات و منابع ارزشمند داخلي از نيروي انساني گرفته تا منابع انرژي، اگر همت لازم را براي توليد ملي داشته باشيم مي توانيم نياز كشور به بيگانگان راكاهش دهيم.

عضو كميسيون آموزش وتحقيقات مجلس درباره راه هاي حمايت از توليد ملي گفت: يكي از مهمترين راه هاي تحقق توليد ملي حمايت دولت از بخش هاي غير دولتي براساس اصل 44 قانون اساسي است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مديريت و كنترل صحيح بر واردات را يكي ديگر از راه هاي حمايت از توليد ملي دانست و عنوان كرد: بايد تنها كالاهايي وارد كشور شوند كه  توان توليد آنها وجود نداشته و از نيازهاي ضروري كشور محسوب شوند.
 

لاله افتخاري در ادامه خاطرنشان كرد: ايجاد فرصت هاي شغلي از سوي بنگاه هاي توليدي نيز يكي ديگر از راهكارهاي حمايت از توليد ملي است كه مي تواند مورد تشويق درست مسئولان دستگاه قرار گيرد كه در نتيجه اين امر هم توليد و هم اشتغال افزايش مي يابد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي فساد اقتصادي را نقطه مقابل توليد ملي و مانع جدي بر سر راه آن دانست و تاكيد كرد: فساد اقتصادي انگيزه توليد كنندگان براي فعاليت را كاهش مي دهد لذا در واقع شكوفايي توليد ملي در گرو مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادي است.

وي در خاتمه تاكيد كرد:بايد با فساد مبارزه كرد تا توليد كنندگان براي توليد تشويق شوند و با انگيزه فعاليت كنند./گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.