طبق هشدار مؤسسه اعتبارسنجی مودیز ؛

آلمان درمعرض کاهش رتبه مالی قرار دارد

مؤسسه اعتبارسنجی مودیز در هشداری از احتمال کاهش رتبه اعتبار مالی آلمان به دلیل وخیم‌تر شدن بحران یونان در منطقه یورو خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  فرانسه ؛ مؤسسه اعتبارسنجی مودیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت وخیم‌تر شدن بحران یونان در منطقه یورو، احتمال دارد رتبه مالی برخی کشورها همچون آلمان کاهش یابد.

مؤسسه مودیز اعلام کرد: خروج یونان از منطقه یورو تهدیدی برای دیگر کشورهای عضو منطقه یورو است و مودی در رتبه‌های مستقل تمامی کشورهای حوزه یورو از جمله کشورهای دارای رتبه AAA تجدیدنظر خواهد کرد.

اتریش، فرانسه، آلمان، فنلاند، لوکزامبورگ و هلند از جمله کشورهایی هستند که موسسه مودی رتبه مالی آنها را "AAA" اعلام کرده است.

مودیز همچنین اضافه کرد: خروج یونان از یورو ضرر و زیان‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران در اوراق بهادار یونان به دنبال دارد.

افزایش احتمال خروج یونان از منطقه یورو تأثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه‌گذاران بین‌المللی و توانایی این کشور در بازپرداخت بدهی‌های خارجی داشته است و می‌تواند بازارهای مالی و سهام سایر کشورهای عضو یورو را با پرسش‌ها و چالش‌های زیادی روبرو کند.

یونان در 5 سال گذشته با کاهش متوالی رشد اقتصادی روبرو شده است و با بدترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم مواجه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار