جلوه نمایی هنر سزار بالداچینی در کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران

اثر حجمی پرافتخارترین مجسمه‌ساز فرانسوی عصر حاضر، سزار بالداچینی در کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران جلوه نمایی می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این اثر که با قطعات اجسام متفاوت نقره از قبیل چنگال، قاشق، برگهای تزیینی و... ساخته شده است در هنگام بازدید از کتابخانه توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.
سزار بالداچینی در اول ژانویه  1921.م در مارسی به دنیا آمد. در سال 1955.م كارهای سزار برای اولین بار در Salon de Mai" " به نمایش گذاشته شد. مجسمه‌های فشرده سزار در " " Salon de Mai در سال 1960 توجه عمومی را به خود جلب كرد. این مجسمه‌ها حركتی جدید بود كه برای سزار شهرت جهانی به ارمغان آورد.

روزی سزار یك مستند آمریكایی می‌بیند، در صحنه‌ای از فیلم یك انبار سورئالیستی شامل كوه‌هایی از اتومبیل نشان داده شد و یك جرثقیل با وسیله‌ی مغناطیسی ماشین‌های خراب را حمل می‌كرد و به داخل یك پرس می‌ریخت. با یك فشار، ماشین‌ها به توده‌ای تبدیل می‌شدند. سزار  با الهام از این فیلم کار خود را با استفاده از صفحات متشكل از مكعب‌های فلزی رنگی آغاز کرد.

كار سزار با یك پرس عظیم در كارخانه‌ی فرانسه شهرت او را در هنر جهان جاودانه كرد؛ مجموعه‌های فشرده سزار شامل حشرات، فیگورها، كلاژها، پرتره‌های خودش و آثار دیگری از قبیل انگشتان عظیم او سال‌هاست که طرفداران هنر را  شوكه كرده است. او پرافتخارترین مجسمه‌ساز فرانسوی عصر حاضر است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار