يارانه نان افزايش نمي يابد/ واريز 28 هزارتومان به حساب 70 ميليون نفر

28 هزارتوماني كه به عنوان مابه التفاوت يارانه نقدي فاز اول و دوم هدفمندي يارانه ها در نظر گرفته شده بود به يارانه نان تبديل شده است.

محمدرضا فرزين دبير ستاد هدفمندي يارانه ها در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اين يارانه به هيچ عنوان افزايش پيدا نمي كند و همان مبلغ 28 هزارتومان مابه التفاوت است كه به علت گران شدن نان در روزهاي اخير رئيس جمهور با همكاري نمايندگان مجلس اقدام به تبديل آن به يارانه نان و اعلام قابل برداشت بودن آن كرد.
فرزين ادامه داد: گراني نان به هيچ عنوان به معني اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها نيست، باز هم تاكيد مي كنم اين موضوع هيچ ربطي به روند اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها ندارد.
وي تصريح كرد: ادامه اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در فاز دوم مانند فاز اول نيازمند اجراي مقدمات لازم مي باشد كه هنوز مقدمات آن اجرايي نشده است.
دبير ستاد هدفمندي يارانه ها با بيان اينكه در صورت نهايي شدن مقدمات فاز دوم هدفمندي به طور حتم زمان اجراي آن از سوي مسئولان به مردم اعلام خواهد شد اظهار داشت: اينكه گفته مي شود افزايش قيمت نان پس زمينه اجراي فاز دوم هدفمندي است اصلا درست نيست و مردم نبايد به اين حرف ها توجهي كنند.
در حال حاضر اين مبلغ 28 هزار تومان فقط براي 70 ميليون نفر جمعيتي كه براساس سازوكارهاي سازمان هدفمندي يارانه ها مشمول اجراي فاز دوم هدفمندي هستند واريز شده و آنها مي توانند اين مبلغ را از حسابشان برداشت كنند.
فرزين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا دريافت تسهيلات از صندوق توسعه ملي بسيار سهل تر از دريافت تسهيلات از اجراي فاز اول هدفمندي يارانه ها است گفت: من به اين سوال به دليل آنكه هم در ستاد هدفمندي يارانه ها و هم در صندوق توسعه ملي مسئول هستم فعلا پاسخي نمي دهم./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
پدر من بازنشسته و 85 سال سن دارد. مادر من هم 70 سال سن دارد و خانه دار است. چرا باید یارانه آنها قطع شده باشد؟
به خدا قسم ظلم نکنید. به علی قسم ظلم نکنید. به هر کسی یا چیزی که میپرستید قسم ظلم نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
rahimi
۱۸:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
بنده کارمند هستم و پولی واریز نکرده اند
آخرین اخبار